Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رگزاری هم‌زمان دو نمایشگاه پوشاک ترک و ایران موجب اعتراض تولیدکنندگان پوشاک در ایران و متهم شدن وزرات صنعت به حمایت از تولیدات ترک و قاچاق شد.

 قرار بود در آذر ماه سال جاری نمایشگاه پوشاک ایرانی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود که با فشار شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی این نمایشگاه به بهمن ماه موکول شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، مهدی یکتا، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران درباره دلایل این اتفاق گفت: نمایشگاه پوشاک ایران قرار بود در آذر ماه برگزار شود که با فشار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به بهمن ماه موکول شد.

وی ادامه داد: این تعویق در زمان برگزاری نمایشگاه در حالی اتفاق افتاد که ثبت نام برای عرضه پوشاک ایرانی از سوی تولیدکنندگان داخلی به خوبی انجام شده بود.در حال حاضر اتحادیه متوجه شده بود شرکت سهامی نمایشگاه به این دلیل زمان برگزاری نمایشگاه را به تعویق انداخته که قراردادی با اتاق بازگانی ترکیه برای عرضه پوشاک ترک منعقد کرده است.

یکتا با اشاره به این که از 12 تا 15 اسفند ماه قرار است نمایشگاه پوشاک ترک در کنار نمایشگاه پوشاک ایرانی برگزار شود، گفت: اتحادیه صادرکنندگان پوشاک ایرانی و همه تولیدکنندگان پوشاک نه تنها به برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک اعتراض دارند بلکه اعتراض اصلی ما در این است که به خاطر ترک‌ها در زمان برگزاری نمایشگاه تعویق ایجاد کرده‌اند.این در حالی است که بهترین زمان برگزاری این نمایشگاه به لحاظ اقتصادی در آذر ماه است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه با تاکید بر این که وزارت صنعت به جای حمایت از پوشاک تولید ایران از پوشاک ترک حمایت می‌کند،اظهار کرد: نمایشگاه پوشاک ترک در تمام معابر اصلی شهر از سوی شرکت تعاونی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تبلیغ می‌شود.این در حالی است که این شرکت سهامی زیر نظر وزارت صنعت،معدن و تجارت فعالیت می‌کند.

به گفته وی، شرکت تعاونی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران با ترکیه برای این قبیل تبلیغات قرارداد بسته است و مفهوم این تبلیغات این است که وزارت صنعت،معدن و تجارت به جای حمایت از تولید داخلی از تولیدات ترک حمایت می‌کند و عملا ابزاری برای تبلیغات لباس‌های تک شده است.

یکتا با بیان این که شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران هر سال قیمت غرفه‌ها افزایش می‌دهد، بیان کرد:این شرکت فقط به پول فکر می‌کند و همین موضوع اعتراضاتی را ایجاد کرده است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه با اشاره به این که اگر دولت به صنعت و خروج از رکود فکر می‌کند این اقدام آنها و برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در کنار نمایشگاه پوشاک ایران را باید محکوم کرد، گفت:ترک‌ها حتی برای معرفی اجناس و شرک‌ها سایت در ایران زده‌اند.اسامی شرکت‌ها در این سایت نشان می‌دهد همه شرکت‌های درجه دوم تک هستند و نه برند‌های درجه اول.

وی افزود:تعدادی از لباس‌های ترک از طریق قاچاق وارد ایران می‌شوند و و وزارت خانه با این اقدام خود عملا حمایت خود از  برخی کالاهای قاچاق را اعلام کرد.

یکتا با اشاره به این که ترک‌ها در سال 2014 با شدید صادرات مواجه شده‌اند و قرار است این افت را با فروش کالاهای خود در ایران جبران کنند،تصریح کرد:اما این جبران قرار است انگار از جیب تولیدکنندگان ایرانی خارج شود.

از 12 تا 15 بهمن ماه دو نمایشگاه پوشاک ایران و پوشاک ترک همزمان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی به رقابت به یکدیگر می‌‌پردازند.هرچند این موضوع موجب اعتراض تولیدکنندگان پوشاک در ایران شده است اما اضافه کردن فاکتور رقابت می‌تواند به بالا بردن کیفیت و بهبود عرضه پوشاک کمک کند.

1
تاریخ: شنبه 27 دی 1393