Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدير عامل بانک ملي اظهار داشت: از تمام توليدکنندگاني که حسن نيت دارند و در صدد ايجاد اشتغال پايدار و توليد هستند، حمايت جدي مي‌کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، همتي، مدير عامل بانک ملي ايران، در نشست فعالان اقتصادي و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي استان مازندران ضمن تشريح مسائل و مشکلات سيستم بانکي کشور و محدوديت موجود در اعطاي تسهيلات به عزم بانک ملي براي حل مشکلات سرمايه‌گذاران تاکيد کرد.
به گفته مدير عامل بانک ملي اين بانک با وجود تمام محدوديت‌ها در 9 ماهه منتهي به پايان آذر سال 1393 معادل 220 هزار ميليارد ريال تسهيلات اعطا کرده است و اولويت خود را به سرمايه در گردش واحدها و اتمام طرح‌ها و پروژه‌هاي نيمه تمام مي‌داده است که با مشارکت بانک ملي شکل گرفته است.
مدير عامل بانک ملي از کاهش تدريجي معوقات بانک ملي خبر داد و تاکيد کرد: با ايجاد کارگروه ويژه‌اي بانک ملي در صدد تعيين تکليف هر چه سريع‌تر واحدهاي صنعتي تمليکي است تا از اين طريق اين واحدها به چرخه توليد برگردند و اولويت را به اقاله آن‌ها به صاحبان اوليه‌اش قرار داده‌ايم.
رئيس هيأت مديره بانک ملي ايران بيان داشت: بدهي دولت به بانک ملي ايران، مطالبات معوق بانک و مانده تسهيلات تکليفي شرايطي براي بانک به وجود آورده که در حال حاضر بانک با 40 درصد توان خود به ارائه خدمت مي‌پردازد و با همين توان نيز نسبت به سايرين از شرايط مطلوب‌تري در حمايت از توليد و اشتغال برخوردار است.
همتي در ارتباط با طرح‌هاي انجام يافته و به بهره‌برداري رسيده گفت: درخصوص ارائه تسهيلات سرمايه در گردش هيچگونه مشکلي وجود ندارد و از طرح‌هايي که با سرمايه‌گذاري بانک ايجاد شده و به ياري و کمک بانک در جهت اتمام پروژه نياز داشته باشد، استقبال مي‌شود و تسهيلات لازم پرداخت مي‌شود.
همتي در بخش ديگري از سخنان خود به قيمت تمام شده پول در بانک اشاره کرد و بيان داشت: با افزايش قيمت تمام شده پول بديهي است که هزينه‌هاي انجام شده توليد کننده نيز افزايش يابد.
وي افزود: از تمام توليدکنندگاني که حسن نيت دارند و در صدد ايجاد اشتغال پايدار و توليد هستند حمايت جدي مي‌کنيم و با تشکيل کارگروه‌هاي مختلف نسبت به تعيين تکليف ديون صنعت‌کاران و توليدکنندگان تسريع به عمل خواهد آمد.
در اين نشست استاندار مازندران و نمايندگان شهرهاي ساري، بابل و قائم‌شهر ضرورت توجه سيستم بانکي به مسائل استان را مطرح و جبران هرچه سريع‌تر عقب‌ماندگي صنعتي استان را مورد تاکيد قرار دادند.

تاریخ: شنبه 27 دی 1393