Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئيس سازمان توسعه تجارت در ديدار با سفير قزاقستان در ايران، از موافقت طرف قزاقي براي اجراي تجارت ترجيحي با ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي‌الله افخمي‌راد در ديدار با «امريف بغداد کولتائويچ» که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با بيان اين که موافقت قزاقستان به اتحاديه اوراسيا اعلام شده است، گفت: با بررسي تفاهم‌نامه نقشه راه همکاري ايران و قزاقستان و حل مشکلات موجود درصدديم تا تهران و آستانه بيش از پيش فعاليت‌هاي تجاري گسترده‌تري را تجربه کنند.
افخمي‌راد ضمن تاکيد بر اراده ايران در توسعه روابط با کشورهاي همسايه و به ويژه قزاقستان گفت: ما از شما مي‌خواهيم که در اين راستا هرگونه مشکلي را به ما منعکس کنيد تا اقدامات لازم براي رفع آنها اتخاذ شود.
وي با اشاره به پذيرش هيأت تجاري قزاقستان در تهران در ماه اکتبر گذشته گفت: به زودي يک هيأت تجاري نيز از سوي ايران به قزاقستان اعزام مي‌شود.
رئيس سازمان توسعه تجارت به برگزاري نمايشگاه اختصاصي ايران در کشور عمان اشاره کرد و گفت: قزاقستان کشوري بزرگ و همسايه ما است و ما آماده‌ايم که در اين کشور نمايشگاه برگزار کنيم و اميدواريم قزاقستان در اين زمينه همکاري و مساعدت کند.
عزم جدي قزاقستان براي توسعه فعاليت‌هاي تجاري با ايران
در ادامه اين ديدار «امريف بغداد کولتائويچ» سفير قزاقستان در تهران با تاکيد بر اهميت توافقات صورت گرفته بين دو کشور، تاکيد کرد: پي‌گيري توافقات انجام شده به حل سريع‌ تر مشکلات پيش آمده کمک مي‌کند و قزاقستان در اين زمينه از هيچ کمکي دريغ نخواهد کرد.
وي بر تمايل کشور متبوعش براي همکاري با ايران تاکيد کرد وگفت: اولويت توسعه همکاري‌هاي تجاري و صنعتي قزاقستان با ايران تا جايي است که براي فعاليت برخي شرکت‌هاي ايراني شرايطي استثنايي فراهم شده است.
سفير قزاقستان در تهران از شرکت‌هاي ايراني طرف قرارداد با کشورش خواست که از فرصت سرمايه‌گذاري در اين کشور به نحو احسن استفاده کنند چرا که اين امتيازات به هر کشوري داده نشده است.
در ادامه اين جلسه مفاد ديگر تفاهم‌نامه نقشه راه همکاري ايران و قزاقستان مورد بررسي قرار گرفت و بر گسترش همکاري بانکي، همکاري‌هاي معدني و سرمايه‌گذاري مشترک تاکيد شد.
گفتني است؛ در سفر اخير دکتر روحاني، رئيس جمهوري ايران به قزاقستان تفاهم‌نامه نقشه راه همکاري‌هاي بازرگاني، صنعتي، معدني و سرمايه‌گذاري بين وزارت صنعت، معدن و تجارت ايران و وزارت توسعه و سرمايه‌گذاري قزاقستان به امضا رسيد.

 

1
تاریخ: یکشنبه 28 دی 1393