Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس نمایندگی بازرگانی فدراتیو روسیه در تهران با بیان اینکه تجار روسی علاقمند به صنعت نساجی ایرانی هستند گفت: تجار روسی خواستار واردات این صنعت به کشور روسیه هستند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سرگئی مرکولوف روز پنجشنبه در همایش توسعه صادرات به کشور روسیه در اتاق بازرگانی قم، گفت:برای توسعه صادرات نیاز به بستر سازی داریم که با تعاملات گسترده میان روسیه و ایران می توان به این هدف دست پیدا کرد.

 

رییس نمایندگی بازرگانی فدراتیو روسیه در تهران افزود:اتاق بازرگانی که میان ایران و روسیه به صورت مشترک تشکیل شده است اهدافی در جهت صادرات و واردات دنبال می کند که انتظار می رود با برنامه و عملکرد اتاق به اهدافی مشترک برسیم.

 

وی به برخی از تفاهم نامه های صادراتی میان این دو کشور اشاره و عنوان کرد:تاکنون با شرکت های مختلفی از ایران تفاهم نامه هایی در زمینه صادرات کالا امضا شده است.

 

مرکولوف خاطرنشان کرد: تعدادی از شرکت های ایرانی در این تفاهم نامه در جهت صادرات آبزیان و فرآورده های گوشتی و لبنیات اقدام خواهند کرد.

 

وی با تاکید بر تعامل دو جانبه در رفع مشکلات صادراتی گفت: در صورت تعامل و همراهی هیات های تجاری در ایران و روسیه به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنیم.

 

رییس نمایندگی بازرگانی فدراتیو روسیه در تهران اظهار داشت: به زودی هیات های تجاری از روسیه به ایران می آیند تا در خصوص صادرات مواد غذایی به تفاهم برسیم ضمن اینکه این هیات های تجاری با تبادل اطلاعات با بازرگانان ایرانی می توانند بسترهای لازم در صادرات را ارتقا بخشند.

 

وی در این باره عنوان کرد: یکی از صنایع مورد علاقه در روسیه، نساجی ایران است که می تواند در کنار صادرات آبزیان و مواد غذایی قرار بگیرد.

 

مرکولوف یکی از نقاط مسترک ایران و روسیه را نفت و گاز برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران و روسیه به طور کلی 20 درصد از نفت جهان را به خود اختصاص داده اند و 40 درصد از گاز دنیا در این دو کشور است البته می توان در این زمینه یک اتحادیه مشترک را تشکیل داد تا به منافع دست یافت.

 

رییس نمایندگی بازرگانی فدراتیو روسیه در تهران اظهار داشت: روسیه یک سری مشترکات با قزاقستان دارد که در این زمینه می توان تعاملات اقتصادی خوبی میان این سه کشور شاهد باشیم.

 

وی عنوان کرد:ایران و روسیه دارای ظرفیت های فراوانی در صادرات و واردات هستند که امید است در این همایش به نقاط مشترکی در دست یابی به اهداف و منافع مورد نظر دست یابیم.

تاریخ: دوشنبه 29 دی 1393