Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی، با بیان اینکه حدود 30 درصد فرش های ماشینی تولیدی کشور صادر می شود، گفت: تولید سالانه فرش ماشینی 160 هزار مترمربع است که از این میزان حدود 90 هزار مترمربع به مصرف داخل می رسد.

به گزارش ایرنا، محمدهادی کمالیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واردات فرش ماشینی به سبب اینکه از تعرفه بالایی برخوردار است، مقرون به صرفه نیست و اکنون حدود 28 برند فرش ماشینی در کشور فعالیت دارند که تولیدات خود را به کشورهایی از جمله چین، کانادا و افغانستان صادر می کنند.

کمالیان افزود: شمار واحد های دارای پروانه تحت پوشش این اتحادیه به 700 عضو رسیده که در چارچوب قوانین فعالیت می کنند، اما 300 واحد بدون پروانه کسب از طرف بازرسان اتحادیه نیز شناسایی و اخطارهای لازم به آنها داده شد.

وی اضافه کرد: بازار فرش ماشینی کشور به دلیل تنوع تولید و تعداد برندهای فرش ماشینی اشباع شده که این مسئله معضلاتی را برای این صنف ایجاد کرده است، تا جایی که برخی برای اینکه قیمت خود را نسبت به دیگران پایین بیاورند، از کیفیت جنس کم می کنند.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی ، ورود ماشین آلات روز جهان به کشور از چهار سال گذشته ، موجب شد که امکان تولید فرش فانتزی که پیش از آن وارداتی بود ، در داخل فراهم شود و اکنون به دلیل تعرفه بالای واردات فرش ماشینی ورود این کالا مقرون به صرفه نیست.
تاریخ: دوشنبه 6 بهمن 1393