Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
ما تصور مي‌کنيم که به صورت قطعي، سالانه 2.5 ميليارد دلار پوشاک و منسوجات قاچاق وارد کشور مي‌شود و اين بدان معناست که اگر تعرفه فعلي واردات اين اقلام را در نظر بگيريم، سالانه معادل 2.5 ميليارد دلار از درآمدهاي دولت، حقوق مردم و بيت‌المال از بين مي‌رود.

 

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود سالانه 2.3 تا 4 ميليارد دلار البسه قاچاق به کشور خبر داد و با اشاره به اينکه عمده اين قاچاق، البسه بنجل چيني است، گفت: بيش از 85 درصد البسه خارجي موجود در بازار، تقلبي و فاقد استاندارد است.
به گزارش تسنيم، عليرضا بيات با اشاره به موضوع قاچاق البسه و پوشاک و وضعيت نگران کننده قاچاق اين کالا به کشور اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر وضعيت عرضه پوشاک در کشورمان، لجام گسيخته است و مساله نگران کننده آنجاست که بيش از 90 درصد لباس‌هاي خارجي داخل کشور، از مجاري غيرقانوني و به صورت قاچاق به کشور وارد مي‌شود.
معاون پيشگيري و هماهنگي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: اين حجم از پوشاک قاچاق به اندازه‌اي بزرگ است که طبق برآوردهاي انجام شده توسط کارشناسان گمرک، وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با بهره‌گيري از فرمول‌هايي خاص انجام شده، حداقل سالانه 2.3 تا 4 ميليارد دلار پوشاک و منسوجات قاچاق به کشور وارد مي‌شود. وي گفت: ما تصور مي‌کنيم که به صورت قطعي، سالانه 2.5 ميليارد دلار پوشاک و منسوجات قاچاق وارد کشور مي‌شود و اين بدان معناست که اگر تعرفه فعلي واردات اين اقلام را در نظر بگيريم، سالانه معادل 2.5 ميليارد دلار از درآمدهاي دولت، حقوق مردم و بيت‌المال از بين مي‌رود.
معاون پيشگيري و هماهنگي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به اين سوال که اين پوشاک بيشتر از چه کشوري به ايران قاچاق مي‌شود، گفت: مشخص است که عمده پوشاک قاچاق به کشورمان از جمله کالاهاي «بنجل» چيني است که با ظاهري مناسب و مزين به برندهاي خارجي تقلبي به صورت قاچاق وارد مي‌شوند. وي اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بيش از 85 درصد البسه خارجي موجود در بازار کشورمان تقلبي و فاقد استانداردهاي لازم بوده که با برندهاي تقلبي و ظاهر فريبنده، مشتريان را به خود جذب مي‌کنند.
001
تاریخ: شنبه 11 بهمن 1393