Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

برندهای تقلبی پوشاک در مغازه‌های تهران

به نظر می‌رسد بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک تهران که نام یک برند را بر اجناس خود چسپانده‌اند، واقعا لباس برند به مردم عرضه نمی‌کنند. سوال اینجاست که چه نهادی می‌تواند متولی نظارت بر کار این مغازه‌ها باشد؟

لباس ایرانی

جواد درودیان، رئیس اتحادیه‌ پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران در گفت‌و گو با اقتصادنیوز، درباره‌ فروش لباس‌های ایرانی به نام برندهای خارجی اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق در بازارهای ایران می‌افتد ولی دوزندگان لباس در این موضوع مقصر نیستند چون دوزنده‌ لباس مطابق با تقاضا و سفارش لباس می‌دوزد.  

او افزود: این موضوع بیشتر به اتحادیه‌ فروشندگان پوشاک مربوط است و باید از آن طریق پیگیری شود.

درودیان بیان کرد: اگر سازمان تعزیرات و بازرسی اتاق اصناف تهران بخواهد با استفاده از بازرسان متخصص، بازرسی مناسبی انجام دهد، می‌شود جلوی فعالیت مغاز‌ه‌هایی که عرضه‌کننده‌ اجناس تقلبی با نام یک برند خاص هستند را گرفت. البته این موضوع به این شرط محقق می‌شود که بازرسی به صورت تخصصی انجام شود و یک بازرس را برای تشخیص اصالت کفش، کیف، لباس و بلور در نظر نگیرند.

همچنین مهدی محمودی، کارشناس حوزه‌ی مد و لباس نیز درباره‌ عرضه‌ برندهای تقلبی در ایران اظهار کرد: تعداد بسیار بسیار اندکی از برندهای پوشاک خارجی در ایران نمایندگی‌ دارند، همین تعداد نیز از طریق سایت صنعت، معدن و تجارت قابل شناسایی هستند.

او افزود: هر برند خارجی برای اینکه بتواند در جمهوری اسلامی ایران، نمایندگی داشته باشد، باید پروسه‌ ثبت را طی کند و این کار نیز از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است و پس از ثبت نام آن شرکت نیز در سایت سازمان ثبت می‌شود.

این کارشناس حوزه‌ مد و لباس گفت:  اکنون بخش عمده‌ای از فروشگاه‌هایی که به نام یک برند پوشاک می‌‌فروشند، واقعا محصولات برند را نمی‌فروشند و ممکن است این اجناس را از طرق مختلفی تهیه کرده باشند.

محمودی همچنین گفت: اکنون جایی مسئولیت نظارت بر کار این مغاز‌ه‌ها را به عهده ندارد. به نظر من باید وزارت خانه صنعت ، معدن و تجارت در این زمینه متولی شود و بعد نظارت را به اتحادیه‌ها واگذار کند. در این صورت کار نظارت نیز تخصصی انجام می‌شود.
تاریخ: چهارشنبه 15 بهمن 1393