Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا امروز نتوانسته‌ایم یک ریال برای پشتیبانی از صادرکنندگان بگیریم، گفت: 4.8 هزار میلیارد تومان از سهم تولید را به طرح سلامت وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده‌ایم و این در حالی است که از صادرکنندگان پشتیبانی نمی‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان، محمدرضا نعمت زاده اظهار کرد: تحول اقتصادی در کشور ایران دیرتر از دیگر کشورهای دنیا شروع شده است و به همین دلیل است که نمی‌توانیم در این سال‌ها به آنها برسیم. باید کار و تلاش کنیم تا این عقب ماندگی تاریخی را جبران کنیم.

 وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم تحول اقتصادی را در کشور رونق دهیم باید کشاورزی را بیش از پیش رونق دهیم، افزود: برای بهبود صنعت و استفاده از استعدادها و توانایی‌های خود باید تحول اقتصادی را کلید بزنیم. متأسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که در طول تاریخ جلوی کشور بوده نگذاشته که کشور در تحول اقتصادی پیشرفت کند، پس باید یک جا از کشور توقع داشته باشیم و در جای دیگر توقع خود را پایین بیاوریم.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه کشور چشم انداز امیدوار کننده‌ای از نظر اقتصادی دارد، گفت: فعالان اقتصادی با توجه به تحریم‌هایی که امروز دامنگیر کشور است، کار شوخی برداری انجام نمی‌دهند. امروز صادرکنندگان این کشور کاری جهادی کرده‌اند و می‌کنند چرا که آنها برای محصولات خود نمی‌توانند لیبل ساخت ایران بزنند این یعنی آنها در اوج تحریم کاری کارستان کرده‌اند.

 نعمت زاده با بیان اینکه اگر همین صادرکنندگان در کشورهای دست و دل بازتر دیگری باشند، قطعاً گل می‌کاشتند، گفت: متأسفانه امروز دست و پای آنها را بسته‌ایم.

 نعمت زاده با اشاره به اینکه سال‌های سال است که داریم ریل از خارج از کشور وارد می‌کنیم، تصریح کرد: ذوب آهن قول داده است که بتواند در سال آینده برای کشور ریل تولید کند.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امروز لازم داریم 80 دانشگاه جدید راه اندازی کنیم و به همین دلیل 40 درصد بودجه را در سال آینده برای این امر پیش بینی کرده و در نظر داریم طرح‌های بی اولویت و با اولویت کمتر را کنار بگذاریم تا بتوانیم کارهای اولویت دار را انجام دهیم.

تاریخ: شنبه 18 بهمن 1393