Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

علی مرادی، مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین، مجری برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران، رقابت شفاف با برندهای خارجی و برندسازی از تولیدات پوشاک ایرانی را از نتایج مهم این نمایشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد برگزاری نمایشگاه پوشاک ساخت ترکیه در کنار این نمایشگاه، باعث ایجاد نوآوری و تلاش بیشتر تولیدکنندگان داخلی برای رقابت با تولیدکنندگان خارجی باشد.
علی مرادی، در زمینه اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: «خوشحالیم که برای اولین بار انسجام خوبی در بخش های مختلف خصوصی و دولتی برای برگزاری این نمایشگاه ایجاد شده و مساعدت و همیاری شرکت سهامی نمایشگاهها از یکطرف و از طرف دیگر حضور تشکل های پوشاک و نساجی، کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر فعالان این عرصه در کنار هم باعث شده تا آخرین دستاوردهای تولیدات صنعت پوشاک ایران در معرض دید عموم قرار گیرد.»
وی در زمینه تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های پوشاک کشور افزود: «اغلب مردم نمایشگاه های لباس را با نمایشگاه های خرید پائیزه و بهاره می شناسند که در آن محصولات به طور مستقیم برای فروش عرضه می شوند. متاسفانه اغلب این نمایشگاه ها استانداردهای لازم را ندارند و  افراد با هدف خرید ارزان و سریع در آنها حضور می یابند. متاسفانه ذهنیت بسیاری از مردم در مورد این نمایشگاه نیز همان است. ما در این نمایشگاه عرضه مستقیم و فروش نداریم و هدفمان ایجاد فضایی برای نشان دادن دستاوردهای صنعت و برندسازی محصولات ایرانی بوده است.»
این کارشناس نمایشگاهی که کار خود در زمینه برگزاری نمایشگاه ها را از 20 سال قبل و با برگزاری نمایشگاه در صنعت لوازم خانگی در سال 1375 آغاز و در حال حاضر 14 سال است که مسئولیت برگزاری نمایشگاههای   نساجی «ایرانتکس»  و نمایشگاه آرایشی و بهداشتی «بیوتی اند کلین» را به عهده دارد، فرهنگ سازی برای غرفه داران و بازدید کنندگان برای حضور در چنین نمایشگاه هایی یک ضرورت مهم دانست و در مورد برگزاری نمایشگاه پوشاک و البسه ساخت ترکیه در کنار این نمایشگاه اضافه کرد: «نوآوری و کیفیت هزینه دارد و باید برای جلب نظر مشتری هزینه و تلاش کنیم. حضور شرکت کنندگان ترک در کنار این نمایشگاه اگرچه نخست باعث گله و ناراحتی برخی تولیدکنندگان ایرانی حاضر در این نمایشگاه شده است ولی از سویی باید آن را از دید دیگری نیز ارزیابی کرد. ازدید ما حضور تولیدکنندگان ترک در کنار نمایشگاه پوشاک ایران، نمایشی از رقابت واقعی در بازار کشور است. امروزه در دنیا رقابت به حدی است که دیگر نمی توان موفقیت در بازاریابی و فروش را با محدود کردن رقبا به دست آورد. حقیقت این است که اگر پوشاک ترک در این نمایشگاه نباشند ولی در بازار کالاهای آنها در کنار کالای ایرانی است و آنجا کیفیت و قدرت برند در تصمیم گیرنده نهایی  مشتری تاثرگذار  است.»
وی در پایان ابزار امیدواری کرد، این نمایشگاه تخصصی در آینده به صورت بین المللی در کشور برگزار شود تا ضمن ایجاد ارتباط تجاری با کشورهای خارجی بتوانند تهدیدها را به فرصت تبدیل نمایند و فضایی فراهم شود تا  تولیدکنندگان بتوانند با دریافت بازخوردهای بهتر از بازار، محصولاتی متناسب تر با نیاز وسلیقه مردم به بازار های داخلی و علی الخصوص خارجی عرضه نمایند.
گفتنی است دومین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران یا «ایران مد ۲۰۱۵»، از تاریخ ۱۲ الی ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید .

تاریخ: شنبه 18 بهمن 1393