Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

انتخابات انجمن طراحان لباس و پارچه ایران در دانشگاه الزهرا برگزار شد و هیات مدیره جدید معرفی شدند.
سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدیقه پاک‌بین بنیانگذار انجمن طراحان لباس و پارچه ایران در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین از برگزاری انتخابات این انجمن خبر داد و گفت: انتخابات مجمع عالی انجمن طراحان پارچه و لباس 18 بهمن ماه در دانشگاه الزهرا برگزار شد. این جلسه با حضور عده‌ای از صاحبان صنایع و مسئولان انجمن برگزار شد و از همه افرادی که تمایل داشتند دعوت کرده بودیم با ارائه رزومه کاری خود کاندید شوند.
پاک‌بین گفت: از همه افرادی که به این کار تمایل داشتند خواستیم که کاندید شوند و مایل بودیم کسانی که می‌توانند وقت بگذارند و برای باز کردن راهی در حوزه طراحی لباس و پارچه فعالیت کنند، حضور پیدا کنند.
او ادامه داد: در این جلسه که به شکل آزاد و دموکراتیک برگزار شد من به عنوان دبیر انجمن گزارشی به حاضران ارائه کردم و پس از آن کاندیداها به بیان نظرات خود پرداختند. این انتخابات با حضور افرادی مانند ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه کشوری صنف پوشاک و حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، برگزار شد و نمایندگانی از وزارت کار بر آن نظارت کردند.
او با اشاره به اینکه کاندیداها باید حتما عضو انجمن طراحان لباس و پارچه باشند افزود: بیش از 20 نفر برای شرکت در انتخابات کاندید شده بودند که چند نفر از آنها به دلیل عضو نبودن در انجمن نتوانستند در رای گیری شرکت کنند. از 20 نفر باقی مانده 7 نفر به عنوان عضو اصلی و 2 نفر علی‌البدل، 2 نفر بازرس و یک نفر علی‌البدل انتخاب شدند و در پایان صورت جلسه نوشته شد.
پاک بین با بیان اینکه چند عضو جدید وارد مجمع عالی انجمن شده‌اند افزود: 3 عضو هیئت مدیره و 2 نفر اعضای علی البدل جدید هستند و 1 فرد جدید هم به عنوان بازرس علی البدل معرفی شد.
او با اشاره به اینکه افراد انتخاب شده به مدت سه سال فعالیت خواهند کرد افزود: در جلسه روز شنبه افرادی که انتخاب شده‌اند برای تعیین رئیس، دبیر و... تصمیم گیری می‌کنند.
مسابقه طراحی لباس در نمایشگاه پوشاک ایران
پاک‌بین با اشاره به مسابقه طراحی لباس و پارچه گفت: هفته گذشته در نمایشگاه پوشاک ایران غرفه‌ای به انجمن طراحان لباس و پارچه اختصاص یافت که بیشترین بازدیدکننده را داشت و عده زیادی در مسابقه شرکت کردند.
او افزود: تقاضای زیادی از تولیدکنندگان شهرستانی داشتیم که به ما مراجعه کرده و طراح لباس می‌خواستند. این موضوع برای ما بسیار باعث خوشحالی بود که دیدیم سال به سال اعتماد تولیدکنندگان به طراحان بیشتر می‌شود و متوجه شده‌اند که برای ایجاد تحول در پوشش ایرانی به طراح نیاز دارند.
پاک‌بین در مورد نتایج مسابقه طراحی گفت: مسابقه به بهترین شکل انجام شد و با وجود غرفه کوچکی که داشتیم حدود 60 نفر در مسابقه شرکت کرده و طرح‌های خیلی خوبی ارائه کردند. با توجه به اینکه نمایشگاه مراسم اختتامیه نداشت تصمیم گرفتیم در اسفندماه برنامه خاصی برای معرفی برندگان برگزار کنیم تا چند تولید کننده که اسپانسر مسابقه شدند جوایزی به برندگان اعطا کنند و علاوه بر آن امیدواریم یک جایزه هم از طرف انجمن برای برندگان در نظر بگیریم.

1
تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393