Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

هموطن آنلاین_به نقل از ایلنا , معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرستان کاشان به تبع استان اصفهان و معیارهای توسعه یافتگی، از ظرفیت‌های بسیار خوبی دربخش نیروی انسانی و زیرساخت‌های توسعه صنعت کشور برخوردار است.

صالح‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه بهره برداری ازطرح تولیدی مقاطع فولادی ساختمانی و آلیاژی هامونیزه و شرکت نساجی تندیس کاشان ، نسبت به جایگاهی که صنعت کشورمان در دنیا دارد، گفت: کشورمان در ابعاد مختلف، تلاش کرده تا جایگاه ممتازی از نظر صنعت در دنیا به‌دست آورد. ولی آنچه که مسلم است درتولید صنعت خودرو، سیزدهمین و در سیمان پنجمین کشور جهان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرستان کاشان به عنوان قطب بزرگ تولید فرش کشور یاد کرد و گفت: بخش وسیعی از تولیدات فرش کشور،در بخش صادرات از نظر تنوع و نوع بافت، متعلق به شهرستان کاشان است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان، علاوه براینکه قطب تولید فرش کشور و بسیاری از صنایع غذایی و دارویی چون عرقیجات گیاهی گل وگلاب است، امیدواریم این شاخص‌ها بتواند در توسعه این شهرستان کمک کند.

سایپا کاشان، یکی از شرکت‌های فعال در بخش خودرو سازی کشوراست
صالح نیا، شرکت تولیدی سایپا کاشان، را یکی از شرکت‌های فعال در بخش خودرو سازی کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم در توسعه‌هایی که در ظرفیت‌های آتی خودرو در کشور داریمٰ سایپا کاشان هم بتواند به نسبت ظرفیت خودش از تولیدات خودرو هم بهره‌مند شود.

توسعه به‌کارگیری ازظرفیت‌ها ی موجود تا رسیدن به حداکثر امکان بهره برداری، مهم‌ترین هدف دولت دربخش صنعت است.

وی توسعه به‌کارگیری از ظرفیت‌های موجود تا رسیدن به حداکثر امکان بهره‌برداری ظرفیت‌ها در جهت توسعه صادرات را مهم‌ترین هدف دولت تدبیر و امید دانست و گفت: تامین نقدینگی براساس ظرفیت تولید کنندان و پایش تولید و نظارت بر امر مشابه کالاهای وارداتی از دیگر اهداف دولت تدبیر و امید در بخش صنعت است.

وی تصریح کرد: کالاهایی را به کار می‌گیریم که در کشور تولید می‌شوند. هرچند به لحاظ جاری، منعی بر ورود کالا نیست ولی با تعیین تعرفه مناسب و روش‌هایی که با تعیین قیمت پایه در گمرک و همچنین درجایی که بتوانیم تولیدات مناسب را براساس میزان نیازمان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان تولید صنعت فولاد در کشور فراهم شده برای حمایت از تولید کننده شرایطی را مهیا کردیم که باارز متقاضی و تعرفه‌های مناسب وارد شود.

وی تولید صادراتی با توجه به رویه‌ای که در اقتصاد مقاومتی به جهت کاهش قیمت نفت داریم را از دیگر اهداف دولت در جهت حمایت از تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: در این ارتباط، کار گروه‌هایی در ارتباط با بازارهای هدف در رشته‌های مختلف صنعتی مانند تولید فولاد، خودرو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و غیره تشکیل شده است.

رشد ارزش افزوده دربخش تولید، هدف دولت تدبیر و امید است
وی رشد ارزش افزوده دربخش تولید را به عنوان یکی از اهداف دولت درصنایع مختلف درسال آینده عنوان کرد و گفت: اولویت‌بندی در تولیدات با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که هرکدام از بخش‌های صنعتی کشورمان دارند با هماهنگی و نهایی شدن آن‌ها توسط تشکل‌های ذیربط نسبت به بازخورد هرکدام از صنایع جمع بندی شده است.

عصر روز گدشته به مناسبت دهه مبارک فجر با حضورصالح نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمدیه، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، صدرائیه، معاون استاندار و فرماندار، فخری، معاون برنامه ریزی و امور مالی فرمانداری کاشان، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان کاشان طرح تولیدی مقاطع فولادی ساختمانی و آلیاژی شرکت هامونیزه کاشان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، ظرفیت ۱۰۰هزار تن با اشتغالزایی ۷۰ نفر و همچنین واحد تولیدی و نساجی تندیس کاشان با اعتباری بالغ بر۱۵۰ میلیارد تومان در زمینی بالغ بر ده هکتار و اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفر در کاشان به بهره‌ برداری رسید.

تاریخ: دوشنبه 20 بهمن 1393