Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون اول رئیس جمهور از عزم و اراده جدی دولت برای رفع موانع پیش روی صادرکنندگان خبر داد و گفت: دولت توسعه صادرات غیرنفتی را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود می‌داند و برای حل مشکلات این بخش اهتمام جدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات دکتر اسحاق جهانگیری در نشست هم‌اندیشی صادرکنندگان و تشکل‌های تخصصی صادراتی منتخب، اظهار داشت: پیام اصلی این نشست این است که دولت می‌خواهد به همراه صادرکنندگان و بخش خصوصی، مسائل و مشکلات را شناسایی و نسبت به حل آن اقدام کند.

آقای دکتر جهانگیری از وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی خواست در برنامه‌های خود موضوع صادرات را به عنوان یک اولویت قرار دهند و با همه توان از صادرکنندگان غیرنفتی حمایت نمایند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این‌که من خود پیگیر حل مشکلات صادرکنندگان هستم، افزود: معاون هماهنگی و نظارت اینجانب قرار است به همراه کمیته‌ای متشکل از نهادهای اصلی این حوزه، مشکلات و موانع پیش روی صادرکنندگان را به طور جدی پیگیری و گزارشات مربوطه را به صورت هفتگی اعلام کنند.

وی با بیان این‌که عزم رئیس جمهور، معاون اول و همه اعضای دولت نسبت به توسعه صادرات غیرنفتی، عزمی جدی است، خاطرنشان کرد: در خصوص جایزه صادراتی نیز قرار است دستورالعمل جامعی تهیه شود و پس از ابلاغ این دستورالعمل، منابع مورد نیاز آن نیز قطعاً تامین خواهد شد؛ زیرا این دولت هر وعده‌ای که می‌دهد به آن عمل خواهد کرد.

همراهی بخش خصوصی در سفرهای بین‌المللی مقامات کشور، افزایش تسهیلات اعطایی و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی، رفع موانع صدور ضمانتنامه‌های بانکی، افزایش سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در منابع بانک توسعه صادرات و تلاش در جهت تصویب آیین نامه مناسب جهت اعطا جایزه صادراتی از دیگر موضوعاتی بود که به عنوان اقدامات دولت از سوی وزرای مذکور مطرح شد.

در این نشست هم‌چنین پانزده نفر از صادرکنندگان و نمایندگان تشکل‌های تخصصی صادرات نیز به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند که رفع مشکلات صادرکنندگان در خصوص تبادلات بانکی، ایجاد زیربناهای لازم برای افزایش صادرات، حل مشکل اعاده مالیات بر ارزش افزوده از کالاهای صادراتی، حل مشکل ضمانت‌نامه‌های بانکی، امضاء توافق‌نامه‌های ترجیحی با برخی کشورهای آفریقایی، حمایت جدی از فعالیت‌های اتاق بازرگانی، پرداخت جوایز صادراتی و افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات از جمله درخواست‌های مطرح شده توسط صادرکنندگان در این جلسه بود.

982621289175287
تاریخ: یکشنبه 26 بهمن 1393