Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس از اقدام عملی این کارگروه در پی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی، در چهارمین جشنواره مد و لباس فجر خبرداد.
به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره مد و لباس، این دبیرخانه با انتشار خبری در این باره آورده است: در چهارمین جشنواره مد و لباس، علاوه بر بخش نمایش و مسابقه، بخش ویژه عرضه محصولات داخلی پیش‌بینی شده، تا مردم بتوانند از آثار ارزشمند ایرانی بهره‌مند شوند.
جشنواره مد و لباس فجر به عنوان تبلور ملی توانمندی ایران در تولید محصولات کیفی و منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی، در این دوره بخش ویژه عرضه را برای حمایت از تولیدکننده‌‌های ایرانی خواهد داشت تا زمینه رشد صنعت - هنر مد و لباس در کشور فراهم شود.
بر این اساس در این دوره علاوه بر لباس‌ها در بخش‌های زنانه، مرانه، بچه‌گانه، مشاغل، دانشجویی، دانش آموزی، عفاف و حجاب، زمینه عرضه کیف و کفش نیز برای برای تولیدکننده‌های داخل کشور فراهم شده است.
صنعت پوشاک کشور می‌تواند در کنار توجه به هنر اسلامی ایرانی طراحی لباس از ظرفیت‌های درآمدزا برای کشور در حوزه‌های مختلف به عنوان یک صنعت غیر نفتی محسوب شود.
حضور 200 تولیدکننده داخلی در چهارمین جشنواره مد و لباس فجر
تولیدکنندگان داخلی محصولات حوزه مد و لباس در بخش ویژه عرضه به ارائه محصولات خود به منظور بهره‌مندی مردم از تولیدات داخلی خواهند پرداخت.
در این دوره در بخش عرضه حدود 200 تولیدکننده داخلی به شکل هماهنگ، با تخفیف‌های ویژه به ارائه محصولات لباس در آستانه سال نو خواهند پرداخت.
اتحادیه پوشاک کشوری نیز همکاری نزدیکی با دبیرخانه جشنواره داشته تا در کنار بخش‌های فرهنگی، علمی و مسابقه، زمینه استفاده مردم از این محصولات نیز فراهم شود. 
این در حالی است که در این دوره برای نخستین بار بخش ویژه کیف و کفش و پارچه نیز به دیگر بخش‌های این رویداد هنری افزوده شده است. این گروه از تولیدکنندگان پس از بررسی‌های دقیق توسط کارشناسان کارگروه ساماندهی مد و لباس شناسایی و برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند.
چهارمین جشنواره مد و لباس فجر 11 تا 16 اسفند در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تاریخ: یکشنبه 3 اسفند 1393