Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفت و گو با فرصت امروز اعلام کرد  بسیاری از صنعتگران در سال‌های گذشته با رکود مواجه شدند و ترجیح دادند سرمایه‌های خود را از صنعت خارج و در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند که باید تلاش شود این سرمایه‌ها به صنعت بازگردد و آن را احیا کند. وی ادامه می‌دهد: ما سابق بر این صادرات قابل‌توجهی به اروپا و دیگر کشورهای جهان داشته‌ایم اما باید دید قیمت پایه صادرات ما در سال 80 تا به امروز چقدر تغییر کرده است، صنایع داخلی ما تورم کمرشکنی را در این سال‌ها تجربه کرده‌ که توانایی رقابت در بازارهای بین‌المللی را از آنها گرفت، بنابراین این یک زنجیره به هم متصل است.

نبوی ادامه می‌دهد: صنعت ما بیمار است و ما پیش از برنامه‌ریزی برای صادرات غیر‌نفتی باید به فکر درمان آن باشیم و شاید بهتر بود پیش از نتایج مذاکرات و برداشتن تحریم‌ها در آینده نزدیک برای این کار برنامه‌ریزی کنیم. نبوی معتقد است: ماشین‌آلات تجهیزات صنعتی در کشور فرسوده است و با برداشتن تحریم و واردات این دستگاه‌ها باز هم باید زمان قابل‌توجهی را صرف کرد تا صنعت کشور دوباره رونق یافته و مانند گذشته تولیدات داخلی راه‌شان به بازار خارجی باز شود.

این فعال اقتصادی می‌گوید: عقیده شخصی من این است، اگر برنامه‌ریزی منسجم، دقیق و هدفمندی نداشته باشیم، برداشتن تحریم‌ها تنها به واردات منجر خواهد شد.
به گزارش «فرصت امروز» و براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی ایران در سال 1393 در مجموع به 49میلیارد و 744 میلیون دلار رسید كه در مقایسه با سال 1392 به میزان 18 و 87 صدم درصد افزایش داشت. صادرات غیر نفتی كشورمان در سال 1392 به میزان 41 میلیارد و 848 میلیون دلار بوده است و بیش از 50درصد صادرات غیرنفتی شامل میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی است.

تاریخ: سه شنبه 18 فروردین 1394