Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران  از اجرایی نشدن طرح "ثبت برند پوشاک وارداتی" انتقاد کرد و گفت: قرار بود هر برند پوشاکی که می‌خواهد به کشور وارد شود از سوی تولیدکننده مربوطه و واردکننده در کشور ثبت شود تا مردم گول نخورند اما هیچ کاری در این زمینه انجام نشد.

 

سعید حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که ما زمانی می‌توانیم به مساله توافق خوش بین باشیم که از وابستگی خود نسبت به نفت بکاهیم، گفت: در حال حاضر هیچ گونه آمادگی برای بعد از تحریم ها نداریم، چرا که همچنان وابسته به نفت هستیم بنابراین اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بعد از لغو تحریم ها برنامه ریزی درستی برای تولید نداشته باشد اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی با بیان این‌که باید تولید به جریان بیفتد، اظهار کرد: نقدینگی که تاکنون در مدت اخیر در کشور جمع شده است با لغو تحریم‌ها در صورت تزریق به کشور در جریان بازرگانی و واردات قرار خواهد گرفت و به صنایع ما باز هم ضربه می خورد چرا که برنامه درستی برای تولید نداریم.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران افزود: بارها گفته ایم که برای صنایع به ویژه نساجی باید برنامه ای تهیه شود تا بتوانیم از قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری کنیم اما دریغ از یک قلم که بر کاغذ کشیده شود.

حسین زاده با انتقاد از اجرا نشدن موضوع "ثبت برندهای وارداتی به کشور" گفت: قرار بود هر برند پوشاکی که می خواهد به کشور وارد شود از سوی تولیدکننده مربوطه و واردکننده در کشور ثبت شود که این کار باعث می شد مردم ما نیز گول نخورند اما متاسفانه هیچ کاری دراین زمینه انجام نشد.

وی با بیان این‌که با این وضعیت تولیدکنندگان نیز در ماه‌های آینده تولید را رها کرده و به سراغ واردات می روند، اظهار کرد: تولیدکنندگان باید پول کار نکرده و سود نگرفته خود را بدهند در حالی که به راحتی پوشاک از طریق قانونی یا قاچاق وارد کشور می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: اگر نظارت دقیق شود تمامی محصولات نساجی و پوشاکی که وارد می شود در صورت نداشتن برند ثبت شده باید از بازار جمع‌آوری شود. از سوی دیگر نباید هیچ محصولی بدون برند وارد کشور شود حالا می تواند این برند معروف و جهانی بوده یا یک شرکت تولیدی کوچک در کشوری باشد.

حسین‌زاده با بیان این‌که گمرک نیز اعلام کرده بود که از برندهای موجود در کشور شاید پنج مورد ثبت شده باشد، اظهار کرد: در حال حاضر کالاهایی با قیمت 30 تا 40 سنت به کشور وارد می شود در حالی که این محصولات ته مانده اجناسی است که با قیمت بالاتر فروخته شده و باید جلوی این را بگیریم.

وی افزود: در حال حاضر بوتیک‌ها چارچوب خاصی ندارند اما باید نظارت شود و به آن ها ضرب الاجلی داده شود که در صورتی که تا مدتی تمامی برندهای وارد شده خود را ثبت نکرده‌اند جمع‌آوری شوند، چرا که قطعا قاچاق است.

حسین زاده گفت: این موضوع قرار بود تا پایان سال گذشته اجرایی شود که متاسفانه اقدامی دراین باره صورت نگرفت.

تاریخ: شنبه 22 فروردین 1394