Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو انجمن صنایع نساجی ایران گفت: فقط 20 درصد از پوشاک مورد نیاز کشور، تولید داخل است.

 

غلامعلی رخصت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خراسان، با بیان اینکه صنعت نساجی درگیر قاچاق کالاست، عنوان کرد: پوشاک به عنوان لکوموتیو صنعت نساجی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان هیچ گونه واحد بزرگ صنعتی تولید پوشاک نداریم و در کشور نیز این واحدها بسیار کم است و پوشاک اغلب به صورت زیرپله‌ای تولید می‌شود. زمانی می‌توانیم به جنگ تولید قاچاق برویم که با استفاده از واحدهای بزرگ صنعتی بزرگ به تولید انبوه برسیم.

 

رخصت با بیان اینکه صنعت پوشاک نیازمند توجه دولت است، افزود: دولت باید به صنایع واقعی پوشاک کمک کند و یک فرصت 10 ساله به این صنعت بدهد و بار سنگین بیمه کارگری و مالیات را از دوش این صنعت بردارد.

 

وی با بیان اینکه تکنولوژی استفاده شده در صنعت پوشاک ایران همچنان مربوط به چرخ‌های خیاطی 20 سال پیش است، افزود: امروز این تکنولوژی مشکلی را حل نمی‌کند و با این وضعیت نمی‌توان با قاچاق پوشاک مبارزه کرد.

 

عضو انجمن صنایع نساجی ایران ضمن انتقاد از کیفیت پایین پوشاک‌های قاچاق شده خارجی عنوان کرد: اکثر پوشاک قاچاق چینی بوده و دارای مواد شیمیایی مضر هستند و به شیوه غیر استاندار رنگ‌رزی می‌شود که برای پوست و سلامت انسان مضرر است.

تاریخ: شنبه 29 فروردین 1394