Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: قیمت پیراهن مردانه تولید داخل و با کیفیت مناسب حدود ۶۰ هزار تومان است که برخی فروشگاه‌های معروف با نصب "برند تقلبی" روی این پیراهن‌ها آنها را به اسم خارجی و قیمت بیش از ۱۶۰ هزار تومان می‌فروشند.

به گزارش گروه اقتصاد رویکرد، جواد درودیان با بیان اینکه حدود نیمی از پیراهن های موجود در بازار وارداتی است، اظهار کرد: تولید کننده داخلی که باید هزینه‌های جاری زیادی بپردازد و مجبور به پرداخت مالیات های سنگین است. از طرفی مردم در حوزه پوشاک تمایل به خرید اجناس خارجی دارند لذا طبیعی است انگیزه ای برای تولید کنندگان باقی نمی‌ماند و بسیاری از تولیدی ها تعطیل شده یا در حال تعطیلی هستند.

وی با بیان اینکه مالیات های سنگین از مواردی است که تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، تاکید کرد: سال گذشته رکود کاری بسیاری را مشاهده کردیم و این در حالی است که مالیات در کشور متناسب با وضعیت اقتصادی افزایش نمی‌یابد.

درودیان پرداخت اجاره‌های بالا در مناطق بالای شهر را از جمله مهم‌ترین عوامل در گرانی اجناس در این مغازه ها عنوان کرد و گفت: قیمت مغازه هایی که در مناطق پایین شهر قرار دارند کمتر از مغازه های بالای شهر است و هزینه‌های جاری در مغازه های بالای شهر بیشتر از مغازه‌های دیگر مناطق است. از سویی نوع پارچه و نوع دوخت نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت است.

گذاشتن مارک تقلبی روی پیراهن‌های تولید داخل


رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌های معروف با نصب برند تقلبی روی پیراهن‌های تولید داخل آنها را به چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند، گفت: پیراهن‌های پارچه ترک با دوخت داخلی با همین قیمت فاکتور می‌شوند. این در حالی است که همین پیراهن‌ها در فروشگاه‌های برند‌دار به قیمت ۱۶۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.

ابراهیمی‌نیا همچنین خاطر نشان کرد: قیمت فروش برخی پوشاک تقریبا ۵۰ درصد با نرخ تولیدی آن تفاوت دارد.

وی در عین حال بر حمایت دولت از تولیدکنندگان تاکید و اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته دولت از تولیدکننده حمایت می کند و کالاهای او را به روش‌های مختلف می‌فروشد یا شرایط مساعد را برای آن‌ها فراهم می کند ولی در کشور ما اینگونه نیست.

تاریخ: یکشنبه 13 اردیبهشت 1394