Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
در جلسه معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که با هدف صیانت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان برگزار شد؛ مسائل مربوط به کنترل واردات کالاهای نساجی و نظارت و کنترل دقیق واردات و عرضه منسوجات از طریق نهادهای ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش نساجی نیوز این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک، نمایندگانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجمن صنایع نساجی ایران ، اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک، اتحادیه پوشاک کشوری، سازمان اموال تملیکی و قوه قضائیه همراه بود، طرح ویژه مبارزه با قاچاق کالاهای صنعت نساجی در سطح عرضه به عنوان راهکار کنترل و کاهش قاچاق مطرح گردید.
محمد مهدی رئیس زاده- دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران- ضمن بیان این مطلب که بسیاری از کالاهای نساجی و پوشاک که در فروشگاه های کشور با نام برندهای معتبر اروپایی عرضه می شوند، تقلبی هستند افزود: امکان ندارد یک برند معتبر و خوشنام اروپایی، نمایندگی عرضه محصولات خود را به یک فروشگاه کوچک و گمنام اعطا نماید! این واردات توسط شرکت های واردکننده انجام می شود که طبق قانون باید نمایندگی خود را به ثبت برسانند و از طریق این نمایندگی ها به توزیع محصولات خود بپردازند.
رئیس زاده در بخش دیگر این مصاحبه، خواستار ارائه تسهیلاتی در زمینه ثبت نمایندگی و برند شد و گفت: اگر موفق به ثبت برندها شویم کنترل محصولات وارداتی با سرعت و نظارت بیشتری امکان پذیر خواهد بود.
به گفته وی، مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، تنهایی نمی تواند مشکل قاچاق را حل کند زیرا طبق آمار گمرکات سایر کشورها میزان واردات منسوجات به ایران حدود 700 میلیون دلار است در حالیکه آمار گمرکات کشور از واردات 5 میلیون دلاری حکایت می کند! این اختلاف ارقام بیانگر رونق واردات منسوجات از مبادی غیرقانونی است.
رئیس زاده، هدف از اجرای طرح ویژه مبارزه با قاچاق کالاهای صنعت نساجی را شفاف سازی توزیع کالا و مبارزه با قاچاق محصولات نساجی عنوان کرد و محورهای اجرای آن را به شرح ذیل دانست:

1-شفاف سازی و تخصصی نمودن توزیع کالاهای نساجی

2-ساماندهی نظام خرده فروشی کالاهای نساجی

3-مبارزه با محصولات قاچاق نساجی در سطح عرضه

گزارش مبسوط جلسه مذکور پس از بررسی ها و اتخاذ تصمیم مراجع مربوطه متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

تاریخ: یکشنبه 27 اردیبهشت 1394