Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا پنجشنبه به منظور کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی کاشان به این خطه سفر می کند.
به گزارش ایرنا، افتتاح خط تولید پتوی مینک شرکت نرمینه بافت، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان آیت الله نمازی، بازدید از شرکت نساجی تندیس، خودروسازی سایپا، صنعت بافت ابریشم کاشان و گلاب طوبی از دیگر برنامه های سفر یک روزه نعمت زاده به کاشان است.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان در خصوص منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: پس از انجام مطالعات اولیه و مشخص شدن زمین در 30 کیلومتری شهرستان کاشان، به وسعت یکهزار و 500 هکتار، طرح اولیه این منطقه به تصویب مجلس و هیات دولت رسید و سازمان توسعه و نوسازی (ایمیدرو) به عنوان سازمان مسوول طرح انتخاب شد.
محسن فخری افزود: با تلاش های صورت گرفته و پیگیری های فرمانداری و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی پس از تملک زمین، اقدامات لازم جهت تامین منابع مالی و زیر ساختهای آب، برق و گاز و اخذ مجوز زیست محیطی و نیز پیگیری لازم برای تهیه بسته های سرمایه گذاری جهت ورود بخش خصوصی به این طرح وارد فاز عملیاتی شد.
معاون فرماندار کاشان تاکید کرد: با توجه به مزایای منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی کاشان از جمله دسترسی به آزادراه کاشان - قم و راه آهن، قرار گرفتن در کریدور شمال – جنوب و امکان تراتزیت کالا، اجرایی شدن این طرح می تواند جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رشد و شکوفایی منطقه کاشان را به دنبال داشته باشد.
فخری، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، ارتباط تجاری بین المللی و تحرک در اقتصاد منطقه ای، خروج اقتصاد شهری کاشان از تک محصولی را از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی کاشان برشمرد.
وی افزود: برقراری و تولید و پردازش کالا، ایجاد اشتغال مولد بویژه در قشر تحصیلکرده، انتقال فناوری، افزایش صادرات غیر نفتی، جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و عبور خارجی (ترانزیت) و انتقال کالا (ترانشیپ) از دیگر قابلیت های این بندر خشک است.

تاریخ: چهارشنبه 20 خرداد 1394