Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر ضرورت حمایت از صنعت نساجی در کشور، گفت: تنها راه مقابله با قاچاق پوشاک فراهم کردن زمینه تولید به صرفه در کشور است
امید کریمیان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با تاکید برضرورت حمایت از صنعت نساجی در کشور،گفت:واردات پوشاک به صورت قاچاق درسال های اخیر و بی توجهی به تولید ملی نابودی بسیاری از صنایع نساجی را منجر شده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قاچاق کالا سالانه خسارت‌های بی شماری به اقتصاد کشور وارد می کند،افزود: درصورتی که بی توجهی به تولید ملی همچنان ادامه داشته باشد باید بدانیم که سالانه بسیاری از منابع مالی از کشور خارج خواهد شد.



تاکید بر برخورد با هر نوع قاچاق کالا


این نماینده مردم درمجلس نهم،با تاکید براینکه بستن مبادی ورودی کالاهای قاچاق راهکاری برای حمایت از صنعت ملی است،تصریح کرد: درحال حاضر باید با حمایت از تولیدات ملی علاوه بر ارتقای کیفیت کالاهای داخلی به رشد اقتصادی کشور کمک کنیم تا بدین تریتب شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی با بایان اینکه صنعت نساجی کشور هم‌اکنون با مشکلات متعدد و مختلفی دست به گریبان است، ادامه داد: ورود غیررسمی و قاچاق البسه و همچنین پارچه در کنار واردات رسمی آن، مشکلات صنعت نساجی را دو چندان کرده است.



ضرورت ارایه بسته های حمایتی به تولیدکنندگان

کریمیان با تاکید بر ضرورت ارایه بسته های حمایتی به تولیدکنندگان، گفت: درحال حاضرعلت اصلی نابودی صنعت نساجی درکشور تکیه صرف بر واردات و همچنین عدم تزریق منابع کافی برای رشد آن ها است.

وی با بیان اینکه دولت باید با ارایه مشوق های کافی وضعیت صنعت را در کشور بهبود ببخشد، تصریح کرد: درحال حاضر لحاظ کردن صنعت گران به قانون بخشودگی های مالیاتی راهکاری است که می تواند به سرپا نگه داشتن صنعت به ویژه صنعت نساجی کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با درنظرگرفتن تدابیر مناسب هرچه سریع تر با واردات پوشاک و پارچه به صورت قاچاق مقابله کند تا به این ترتیب حمایت خود از تولیدکننده داخلی را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سال‌های اخیر تا بیش از ۶۰ درصد بازار داخلی (با ارزش بیش از ده میلیارد دلار) تحت‌نفوذ واردات آن هم به صورت قاچاق واقع شده است./
تاریخ: یکشنبه 14 تیر 1394