Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/04/22

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر اینکه صنعت نساجی یزد نیازمند نوسازی است، گفت: نساجی یزد باید با حمایت دولت، جایگاه گذشته خود را به دست آورد.
محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قدمت بالای نساجی در استان یزد اظهار داشت: این صنعت اکنون با چالش های جدی مواجه است و باید تلاش شود تا جایگاه گذشته آن احیا شود.
وی با تاکید بر اینکه نوسازی صنعت نساجی می تواند در این زمینه گره گشا باشد، خاطرنشان کرد: علاوه بر نوسازی ماشین آلات به روز کردن دانش این بخش، مواد اولیه و طراحی در این بخش نیز باید تقویت شود.
جوکار با اشاره به یکی از چالشهای جدی که صنعت نساجی یزد اکنون با آن مواجه است، عنوان کرد: واردات بی رویه یک چالش جدی و خاری در گلوی این صنعت دیرپا در استان یزد است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه واردات کمر ین صنعت را شکسته است، اظهار امیواری کرد: با حمایت دولت، شرایط بهتری بر صنایع استان یزد به ویژه صنعت نساجی حاکم شود.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعت استان یزد باید تقویت شود، عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند پشتیبانی های دولتی است و باید در این زمینه راهکارهای عملی ارائه شود.
جوکار، صندوق توسعه ملی را راهکاری بسیار خوب برای حمایت از صنایع دانست و افزود: اما مشکلاتی در مسیر استفاده از تسهیلات این صندوق وجود دارد که سبب شده سرمایه گذار، هرگز به تسهیلات مورد نظر خود دست پیدا نکند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: گرفتاری های اداری برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به اندازه ای است که حتی وقتی نمایندگان بسیاری از موارد را پیگیری می کنند، با بن بست مواجه می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه می تواند در صنعت استان یزد تحول ایجاد کرد، افزود: در حال حاضر هزار واحد صنعتی نیمه کاره در استان یزد وجود دارد که این واحدها بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اگر این واحدها تکمیل و وارد چرخه تولید شود، وضعیت استان یزد متحول خواهد شد.
جوکار همچنین با بیان اینکه بیکاری نیز منتفی و ارزش افزوده در استان ایجاد می شود، خواستار حمایت دولت برای تکمیل این واحدهای نیمه تمام شد.

تاریخ: دوشنبه 22 تیر 1394