Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/04/22

آمار گمرک از میزان واردات مواد نساجی و مصنوعات آن نشان می‌دهد که طی سه ماه نخست سال جاری واردات فرش و کف‌پوش‌های خارجی به لحاظ وزنی به نصف کاهش یافته و این درحالی‌ است که صادرات این محصول نیز با کاهش 15 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در بهار امسال 10 هزار و 500 تن فرش ایرانی صادر شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 15 درصدی (معادل کمتر از 2000 تن) را تجربه کرده‌ است. به این ترتیب ارزش صادرات بهاره فرش ایرانی بیش از 117 میلیون دلار بوده که در مقایسه با صادرات بهار سال گذشته نزدیک به 9 میلیون دلار کمتر شده‌ است.

 

اما ارزش ریالی صادرات فرش ایرانی در این مدت به بیش از 336 میلیارد تومان رسیده که نزدیک به 13 میلیارد تومان بیشتر از صادرات فرش در سه ماه نخست سال گذشته بوده است. این آمار نشان می‌دهد که واردات فرش در این مدت نیز معادل 172 تن بوده‌ است که نسبت به همین فصل در سال قبل، کاهش 50 درصدی را در واردات این کالا ، نشان می‌دهد.

 

به این ترتیب با کاهش 155 تنی واردات فرش و کف‌پوش خارجی، ارزش واردات این محصول در سه ماهه نخست امسال به 293 هزار دلار کاهش پیدا کرده که این میزان نسبت به ارزش واردات فرش در مدت مشابه سال قبل 70 درصد کمتر است، به طوریکه در همین مدت در سال قبل نزدیک به 950 هزار دلار صرف واردات فرش و کف‌پوش خارجی شده‌ بود.

تاریخ: دوشنبه 22 تیر 1394