Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/03

کميته راهبردي برند براي سنجش اين معيارها شاخص‌هايي را تعيين کرده است که به زودي به داوطلبان شرکت در انتخاب برندهاي نمونه کشور اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين معيارها که از سوي کميته راهبردي برند تعيين شده است، شامل ميزان رشد فروش، ميزان صادرات، کيفيت و استاندارد، فعاليت‌هاي توسعه‌اي در حوزه برند، شفافيت کسب و کار، مسئوليت اجتماعي و نوع مالکيت است.
به گفته گيتي توانا، مدير کل دفتر امور بنگاه‌هاي سازمان توسعه تجارت، با توجه به اهميت صادرات در اقتصاد ايران، معيارهاي انتخاب برند برتر با نگاه صادراتي تعيين شده است.
توانا در جلسه تعيين معيارها و شاخص‌هاي برندهاي برتر گفت: براي انتخاب معيارها کشورهاي پيشرو در زمينه انتخاب برند برتر بررسي شدند و در نهايت براي تعيين معيارها، الگوي مشخصي در نظر گرفته شد.
او افزود: در گام اول انتخاب برندهاي برتر، متقاضيان بايد به صورت خوداظهاري به معرفي خود و عملکردشان در زمينه برندسازي بپردازند.
مدير کل دفتر امور بنگاه‌هاي سازمان توسعه تجارت در عين حال به کاستي‌هاي موجود در زمينه برندسازي در ايران اشاره کرد و يادآور شد: از آنجايي که صنعت برندينگ در ايران نوپا است به طور قطع انتخاب برندهاي برتر در سال نخست امري دشوار خواهد بود.
بر اساس مصوبه کارگروه تنظيم بازار، سازمان توسعه تجارت ايران متولي سياست‌گذاري، برنامه‌ريزي، نظارت و ساماندهي و اجراي برنامه‌هاي راهبردي در جهت تبيين و توسعه فرهنگ برند در کشور است.

 

تاریخ: شنبه 3 مرداد 1394