Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/04

مهندس محمد مروج- رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- با اعلام این مطلب که پس از توافق هستهای ایران و کشورهای 1+5 شرایط بازار از لحاظ روانی نسبتاً بهتر شده است، ابراز امیدواری نمود تا موانع موجود در مورد نقل و انتقال پول برداشته شود تا به این ترتیب شاهد کاهش حدود 10 درصدی قیمت مواد اولیه وارداتی باشیم.
وی یکی از مشکلات عمده صنایع نساجی را رکود موجود در بازار و کاهش قدرت خرید مردم برشمرد و تصریح کرد: این رکود بهخصوص در مورد فرش ماشینی و کفپوشها به وضوح مشخص است و همچنان برطرف نشده که امیدواریم به تدریج شاهد رفع این قبیل مشکلات باشیم.

مهندس مروج در پاسخ به این سوال که آیا رفع تحریمها و به دنبال آن واردات انبوه منسوجات و پوشاک، تهدیدی برای این صنعت محسوب خواهد شد؛ گفت: مسلماً گروههای اقتصادی و بازرگانی که از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه و ... به ایران میآیند فعلاً در زمینه تولید نقشی نخواهند داشت و بیشتر با هدف فروش کالا راهی ایران میشوند بههمین دلیل پرسش شما کاملاً منطقی و صحیح است و فکر میکنم این روند در کوتاهمدت، اثرات خود را در بازار منسوجات نمایان خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران اضافه کرد: شنیدهها حاکی از آن است که ترکیه، برنامههایی برای افتتاح 500 فروشگاه پوشاک در کشور مدنظر قرار داده که البته این موضوع هنوز در هالهای از ابهام به سر میبرد و قطعیت چندانی ندارد. اما در مجموع معتقدم که واردات بیرویه در مورد کالاهای گرانقیمت اتفاق خواهد افتاد نه کالاهای مورد مصرف اقشار متوسط و کم درآمد جامعه و حتی ممکن است تاحدودی، ارزهایی که بابت قاچاق کالاهای ارزانقیمت مصرف میشد این بار به واردات کالاهای سودآورتر مانند خودرو، لوازم خانگی و ... اختصاص پیدا کند!

مهندس مروج در بخش دیگر این مصاحبه به برگزاری جلسه اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون عالی کارفرمایان با آقای دکتر نوربخش- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی- و معاونان وی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل مربوط به مشاغل سخت و زیانآور، کسر حق بیمه از بن خواربار و ... مورد بحث و تبادلنظر بررسی قرار گرفت و عنوان شد که مطابق ماده 39 قانون تأمین اجتماعی، سازمان مذکور فرصت شش ماهه برای رسیدگی به حسابها دارد که این مطلب مورد تأیید آقای دکتر نوربخش قرار گرفت.

بهگفته وی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تدوین نامهای در مورد عدم کسر حق بیمه از بن خواربار به هیئت امنای این سازمان اشاره کرد که در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد.
تاریخ: یکشنبه 4 مرداد 1394