Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/17

بودجه پوشاک ادارات دولتی صرف خرید کالاهای چینی، درجه سوم ترکیه و محصولات زیرپله‌ای می‌شود و از صنایع داخلی حمایت لازم به عمل نمی‌آید.

به گزارش دولت بهار به نقل از «جوان»، سیدمهدی زعیم‌زاده از فعالان صنعت پوشاک، در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: 90 تا 95 درصد مواد اولیه پوشاک با کیفیت آقایان از خارج از کشور تأمین می‌شود که این امر هزینه‌های تولید صنعتی را بالا برده است.

زعیم‌زاده با انتقاد از وضعیت عرضه پوشاک در بازار افزود: در مواردی مشاهده شده که صنایع تولیدات پوشاک محصولات خود را به سفارش افراد تهیه می‌کنند و آن را به عنوان کالاهای خارجی تا 3 میلیون تومان به فروش می‌رسانند. وی به شرایط نابرابر تولیدکنندگان داخلی و خارجی در بازار ایران اشاره کرد و گفت: در مراکز خرید تهران برخی پوشاک 30 میلیون تومانی با برندهای خارجی می‌فروشند که اگر تاروپود آن هم از طلا باشد، باز هم این قیمت گران است اما برخی تحت تأثیر برندهای خارجی چنین هزینه هایی می‌کنند.

این تولید‌کننده با اشاره به اتمام زمان تعرفه ترجیحی میان ایران و ترکیه گفت: ما با توافق ترجیحی مشکلی نداریم اما به شرطی که این توافق بارعایت اصولی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی صورت گیرد، مثلاً بهتر است به جای واردات اقلام آماده اقدام به تسهیل شرایط واردات مواد اولیه از جمله پارچه کرد. این تولیدکننده پوشاک صنعتی در تأیید سهم 90 درصدی قاچاق در بازار پوشاک کشور گفت: در صورتی که به مغازه‌های سطح شهر سرکشی شود، مشخص می‌شود بخش عمده محصولات عرضه شده آنها پوشاک قاچاقی بوده که در صورت درخواست برگ سبز گمرکی سندی برای رد قاچاق بودن محصول خود ندارند.

تاریخ: شنبه 17 مرداد 1394