Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/18

اکونیوز:اکنون بسیاری از صنایع داخلی به علت رو به رو شدن با مشکلات بی شمار اقتصادی تعطیلی را برگزیده و به خروج ارز از کشور می نگرند
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،مجید منصوری بیدکانی درگفت و گو با اکونیوز بر ضرورت احیای صنعت نساجی در کشور، افزود: جلوگیری از تعطیلی واحدهای نساجی در کشور نیازمند مدنظر قرار دادن عواملی به صورت زنجیره وار و حمایت های دائمی از تولید است.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زنجیره تولید در بخش نساجی در بسیاری از جاها از جمله بی توجهی دولت به قیمت تمام شده دچار اشکالاتی است، افزود: اگر دولت خواهان احیای صنعت نسای کشور است باید در ابتدا به رفع موانع تولید و سپس ارایه مشوق های کافی برای رشد صنعت اقدام کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به تلاش کشورهایی چون ترکیه برای تولید و تامین چادر مصرفی کشور ما، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه اطلاع دقیقی از میزان چادر مورد نیاز کشور داریم اما باز هم زمینه تولید آن در داخل و جلوگیری از خروج ارز را فراهم نمی کنیم که این اهمال در انجام وظایف جای سوال دارد. 
بخشودگی های مالیاتی، مشوقی برای سرپا شدن نساجی کشور
وی با بیان اینکه برای رسیدن صنعتی به بهره وری باید مشوق های کافی از بخشودگی های مالیاتی در نظر گرفته شود، گفت: اکنون بسیاری از صنایع داخلی به علت رو به رو شدن با مشکلات بی شمار اقتصادی تعطیلی را برگزیده و به خروج ارز از کشور می نگرند.
منصوری بیدکانی با تاکید بر اینکه توجه به امر تولید شاید در سال های ابتدایی هزینه هایی گزافی را بر دوش دولت بگذارد اما بعد از مدتی توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد، افزود: باید بدانیم در هیچ شرایطی غیر از اینکه هزینه واردات بسیار کمتر از تولید محصولی در داخل می شود نباید به سمت تقویت بازارهای وارداتی برویم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش بهره وری در صنایع بدون حمایت های اقتصادی دولت ممکن نیست، گفت: در صورتی که دولت کمک حال تولیدکنندگان در امر تولید باشد به طور حتم چرخه اقتصاد کشور با تولیدات داخلی به حرکت در خواهد آمد.

تاریخ: یکشنبه 18 مرداد 1394