Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/18

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: تولیدکننده های ایرانی با برند خارجی بهتر و بیشتر می توانند اجناس خود را به فروش برسانند.
به گزارش بازار خبر، ابوالقاسم شیرازی طی گفت وگویی، با اشاره به ممنوعیت خرید پارچه در دستگاه های دولتی اظهار کرد: تصمیم دولت در خصوص ممنوعیت خرید پارچه خارجی به موقع و خوب است اما در بخش خصوصی این امر با مشکلاتی روبرو است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش خصوصی باید تسهیلاتی فراهم شود که با توجه به کمبودها و همچنین معضل قاچاق بتواند سلیقه مشتری را تامین کند.
فروش اجناس ایرانی اما با برند خارجی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به اینکه بسیاری از برندهای خارجی تولید ایرانی است، گفت: تولیدکننده های ما این را امتحان کرده اند و جواب داده است، در حال حاضر چنین اقدام بسیار زیاد صورت می گیرد.
ضعف در برندسازی
شیرازی افزود: اگر می خواهیم مشکل صنعت پوشاک، برند و مد را حل کنیم باید بسیاری از اقدامات را انجام دهیم، اگر امروزه کالای ایرانی برند نمی شود به دلیل مقررات دست و پا گیر است.
دخالت های بی جا در صنعت پوشاک
وی گفت: پوشاک، بهترین نوع و کیفیت را داشته ایم اما امروز به دلیل دخالت های دولت است اگر دولت پوشاک و بازار را رها کند پیشرفت خواهیم کرد. 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: تا زمانی که پوشاک رها نشود پیشرفتی حاصل نخواهد و مشکلات حل نمی شود.
افزایش تولید زیرزمینی
وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکننده ها حاضر نیستند آفتابی شوند، اضافه کرد: زیرا در فرآیند تولید شاهد دخالت در قیمت گذاری، بازرسی های بی مورد، اذیت کردن قانون کار، تبلیغات سنگین، اجاره سنگین و مالیات های سنگین هستیم.
ممنوعیت خرید پارچه خارجی
گلنار نصرالهی مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت نیز در ادامه گفت: مصوبه ممنوعیت خرید پارچه خارجی چندین سال است بر اساس قانون دیوان محاسبات کشور به منظور حمایت از تولیدات داخلی ابلاغ می شود که تولیدات داخلی و همچنین کالاهای خارجی به طور کامل مشخص می شود و ممنوعیت هایی در این زمینه تعیین می شود.
وی ادامه داد: بر اساس آمارها، یک مقدار از نیاز پارچه داخل باید از خارج تامین شود، 300 هزارتن انواع پارچه تار و پودی نیاز کشور است که 210 هزارتن آن در داخل تامین می شود که بخش مورد نیاز بدون تعرفه باید وارد کشور شود اما معضل قاچاق مشکلاتی را ایجاد کرده است.
مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت تصریح کرد: 90 درصد واحدهای نساجی، خصوصی و توانمند هستند و آنچه در کارخانجات نساجی تولید می شود مطابق با استانداردهای جهانی و با کیفیت است.
استاندارد و کیفیت بر اساس خواسته مشتری است
وی افزود: در صنعت نساجی تولیدات و استانداردها را خواسته مشتری ها تعیین می کند و به طور کلی کیفیت ها از جمله رنگ و جنس پارچه بسیار عالی است.
افزایش فروش جنس ایرانی با برند خارجی!
مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت تصریح کرد: گاهی اوقات بسیاری از پوشاک و اجناس که آرم خارجی بر روی آن وجود دارد توسط تولیدکننده های ایرانی تولید شده است.
تمایل به مصرف کالاهای خارجی
وی با اشاره به تمایل مشتری های ایرانی به مصرف کالاهای خارجی، گفت: البته چنین خروجی به دلایل مختلف و کوتاهی های مختلف بوده است.
وی گفت: وقتی کالایی برند می شوند همه ما دنبال این هستیم که قیمت برند ارزان شود و وقتی هم ارزان می شود به دنبال ایراد گرفتن از آن هستیم.
نبود تولید انبوه 
مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت افزود: در حال حاضر پوشاک های صنعتی که تولید انبوه داشته باشند در کشور بسیار کم داریم.

تاریخ: یکشنبه 18 مرداد 1394