Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/18

موج-معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين که دولت تدبير و اميد راهکارهاي مناسب براي حمايت از سرمايه گذاران اتخاذ کرده است، گفت: طبق قانون، سرمايه گذاران جديد از پنج تا 9 سال معافيت مالياتي برخوردار مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدمحمد علي سيدابريشمي امروز در همايش صاحبان بنگاه‌هاي اقتصادي کوچک استان البرز که در فرهنگ سراي ميلاد کرج برگزار شد افزود: دولت تدبير و اميد در 2 سال اخير حمايت‌هاي خوبي از اقتصاد و سرمايه گذاري بخش خصوصي داشته است.
وي ادامه داد: يکي از مهم‌ترين اقدامات طي اين مدت حمايت از صنايع در قالب رفع موانع توليد بوده است.
سيد ابريشمي تاکيد کرد که طبق ماده 31 قانون، هرکس در بخش توليد سرمايه گذاري کند پنج سال از معافيت مالياتي بهره مند مي‌شود که اين مدت تا 9 سال قابل تمديد است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنانش فضاي کسب و کار در استان البرز را مطلوب ندانست و گفت: امور توليدي در اين استان به خوبي پيش نمي‌رود.
وي ادامه داد: شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان البرز در سال‌هاي اخير چند مصوبه توليدي داشته که فقط سه مصوبه آن‌ها به سرانجام رسيده که جاي تأسف دارد.
سيد ابريشمي گفت: به تازگي يکي از مديران استان البرز در نامه اي، هرگونه توسعه شهرک‌هاي صنعتي استان را ممنوع اعلام کرده است که جاي سوال دارد.
وي افزود: چگونه يک مدير بدون هماهنگي با مجموعه مديريتي استان به خود اجازه مي‌دهد ممنوعيت اعلام کند.
محمد جواد کوليوند نماينده مردم کرج، اشتهارد و فرديس در مجلس شوراي اسلامي، ديگر سخنران اين همايش بود که گفت: حمايت از اقتصاد در پشت تريبون و در حرف تحقق پذير نيست.
وي ادامه داد: بايد بپذيريم در توسعه نيافتگي بخش صنعت همه مقصر بوده و هستيم؛ زيرا پنجره باز اقتصادي تاکنون نتيجه اي به دست نداده است.
کوليوند گفت: در چند دولت گذشته تاکنون همه از وابسته نبودن اقتصاد کشور به نفت سخن گفته‌اند اما در عمل، اقتصاد کشور با نفت بالا و پايين شده است.
وي اظهار داشت: بيش از 700 هزار ميليارد تومان نقدينگي مربوط به مردم در کشور وجود دارد که تنها 250 هزارميليارد تومان آن در بخش‌هاي توليدي سرمايه گذاري شده است.
اين نماينده مجلس افزود: از مجموع 700 هزار ميليارد تومان، 450 هزار ميليارد تومان در مسير اصلي يعني توليد قرار ندارد و در سکه، دلالي و مسکن پخش شده است.
وي تاکيد کرد: سرمايه گذاري حمايت عملي مي‌خواهد و با بي حالي و کسلي و بي برنامگي به جايي نمي‌رسد.
کوليوند گفت: طي سال گذشته و امسال 360 مانع قانوني در مسير اقتصاد کشور شناسايي شد که به جاي توسعه سرمايه گذاري، دست و پاي آن را بسته است.

 

تاریخ: یکشنبه 18 مرداد 1394