Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/26

 

قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه آیین‌نامه نحوه فعالیت برند در کشور با امضای وزیر صنعت به هیأت وزیران ارائه شده گفت: با رتبه‌بندی، برندهای برتر را به مردم معرفی خواهیم کرد.
مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نحوه ثبت برند در کشور گفت: در قانون رفع موانع تولید که اخیرا به تصویب رسید در بخشی از آن اشاره شد که دولت در ایجاد و توسعه برند محصولات که می‌تواند در امر فروش و بازاریابی کمک کند آیین‌نامه‌ای تدوین کند.
وی افزود: ما هم آیین‌نامه‌ای در دو هفته گذشته تهیه کردیم و با امضای وزیر صنعت برای هیأت وزیران فرستادیم که در آنجا اشاره کردیم که مکانیزم ایجاد برند به چه صورت است و توسعه برند چگونه خواهد بود، ضمن اینکه چه مکانیزم‌های تشویقی برای محصولاتی که با برند به بازار وارد می‌شوند وجود دارد و با امتیازبندی رتبه‌ای آن را ارائه دادیم.
خسروتاج تصریح کرد: در این آیین‌نامه نحوه ثبت برند و حقوق مالکیت معنوی نیز در نظر گرفته شده است.
قائم مقام وزیر صنعت گفت: اگر کالایی کیفیتش پایین باشد نمی‌تواند به برند موفقی تبدیل شود و در بازار حضور مداوم پیدا کند چرا که یک برند باید کیفیت مناسب و برنامه ویژه برای بازاریابی داشته باشد.
به گفته خسروتاج نحوه نظارت در کالاهای مختلف متفاوت است اما ما در این دستورالعمل تعریف شده که برند چگونه می‌تواند ثبت بشود و تبلیغات کند اما سعی ما بر این است که با دستورالعمل تشویقی برندهای خوب را به مصرف‌کننده معرفی کنیم تا در بازار ماندگار شوند.

تاریخ: دوشنبه 26 مرداد 1394