Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/0526

مهندس علی فرهی- عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران علام داشت: دولت عراق، تعلیق بخشنامه واردات کالاهای ایرانی را بار دیگر اجرایی کرده و به کالاهای ایرانی نیز هزینه گمرکی تعلق می گیرد و براین اساس تجار عراقی برای واردات فرش ماشینی ایران به عراق باید هزینه گمرکی بپردازند.

وی ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: وضعیت آشفته سیاسی یمن، مصر و عراق باعث بروز مشکلاتی در صادرات فرش ماشینی ترکیه شده است اما در این شرایط، دولت ترکیه بهترین استراتژی را برای صنعت خود مدنظر قرار داد به این معنی که 30درصد نرخ لیر ترکیه نسبت به دلار آمریکا ارزان تر شده که این موضوع کمک بسیار خوبی برای صادرات محسوب می شود.

مهندس فرهی در ادامه این گفت وگو به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی کف پوش ها، موکت و فرش ماشینی و تجهیزات وابسته (13لغایت16 شهریور) اشاره کرد و گفت: مدتی پیش جلسه ای با حضور غرفه داران و مسئولان برگزاری این نمایشگاه برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر در مورد مسائل و مشکلات نمایشگاه ، این احتمال وجود دارد که روزهای برگزاری نمایشگاه از چهار روز به پنج روز افزایش یابد و یا ساعت کار نمایشگاه 10 صبح تا 18 بعداز ظهر تعیین شود که البته غرفه داران پیشنهاد داده اند نمایشگاه تا ساعت 21 به فعالیت خود ادامه دهد.

این صنعتگر اذعان داشت: نمایشگاه فرش ماشینی و کف پوش در سال های قبل رأس ساعت 16 به اتمام می رسید و بسیاری از بازدیدکنندگان مجال حضور در نمایشگاه را پیدا نمی کردند اگرچه از ساعت 30/15 نمایشگاه به حالت نیمه تعطیل در می آمد و مسئولان سالن با برخورد نه چندان مناسب، حاضرین را به خارج از سالن هدایت می کردند!

مدیرعامل گروه نساجی فرهی با یادآوری این مطلب که در نمایشگاه فرش ماشینی و کف پوش تهران، فروش انجام نخواهد شد، ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه نساجی و نمایشگاه پوشاک نیز به صورت همزمان با نمایشگاه فرش ماشینی و کف پوش برگزار می شود که برای صنعتگران و متخصصین فرصت بسیاری خوبی را به وجود می آورد تا در یک فضای کلی و جامع به بازدید از دستاوردهای شاخه های مختلف صنایع نساجی کشور بپردازند.

به گفته فرهی، نمایشگاه ، فرصتی برای آشنایی بیشتر و کسب فرصت های جدید همکاری است، برای مثال تولیدکننده نخ پلی استر فیلامنت می تواند در جریان بازدید از نمایشگاه پوشاک، در مورد فروش نخ با یک تولیدکننده پوشاک به تفاهم برسد و این کنار هم بودن ها، افق های جدید همکاری را پیش روی فعالان صنایع نساجی قرار می دهد.

مدیرعامل گروه نساجی فرهی ضمن اشاره به حضور قدرتمندانه مجموعه تحت مدیریت خود یادآور شد: در کلکسیون «آنتیک» فرش های شبیه گبه عرضه می شود و ریشه های فرش مانند فرش دستباف از خود فرش بافته می شود؛ خوشبختانه این نوع فرش در بازار صادراتی بسیار موفق بوده است اما در بازار داخل چندان شناخته شده نیست و با فرش های پلی پروپیلن فریز شده اشتباه گرفته می شوند زیرا تم نقشه های این نوع فرش نیز همان نقشه های گبه است و حفظ حالت ابرش بودن دلیل اصلی فریز شدن آن می باشد. در کلکسیون «نرمینه» نیز فرش های خاب بلند و شبیه فرش های شگّی مورد نمایش قرار خواهد گرفت اما بسیار لطیف و نرم است که امیدوارم به نمایشگاه فرش ماشینی تهران برسد.

WhatsApp Image 2020-01-11 at 1
تاریخ: دوشنبه 26 مرداد 1394