Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/05/28

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وظیفه دولت این است که صنعت و اقتصاد را برای کارایی هرچه بیشتر روغن کاری کند نه اینکه چوب لای چرخ آن ها بگذارد.
به گزارش خبرگزاری اقصاد ایران، "مهدی تقوی"  در گفت و گو با اکونیوز با اشاره به وظایف صاحبان صنایع بخش صنعت در فضای پساتحریم افزود: در صورتی که تا 6 ماه آینده پولهای بلوکه شده وارد اقتصاد شود و قیمت دلار کاهش پیدا کند در نتیجه واحدهای تولیدی می توانند خود را نوسازی کنند و بهره وری تولید در اقتصاد افزایش پیدا کند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بروکراسی های اداری تا چه اندازه می توانند در کاهش راندمان بخش صنعت تأثیر داشته باشند اظهار داشت: در صورتی که بروکراسی وزارت صنعت ومعدن کنترل های به موقع و مناسب نداشته باشد ممکن است در صنعت اختلال ایجاد کند و وظیفه دولت این است که صنعت اقتصاد را برای کارایی هرچه بیشتر روغن کاری کند نه اینکه چوب لای چرخ آن بگذارد.
این استاد دانشگاه  با اشاره به مالیات و مسائل بانکی که موضوعات عمده در بخش صنعت هستند ضمن ارائه راهکارهایی در این زمینه بیان داشت: اگر بهره وری در صنعت نوسازی بالا برود مردم کالاهای داخلی خریداری می کنند در نتیجه منجر به سوددهی بیشتر در بخش صنعت خواهد شد در این میان از آنجا که حقوق گمرکی پرداخت نمی شود کالاها ارزانتر خریداری می شوند.
تقوی در پایان سخنانش افزود: قیمت ارز در بازار ایران پس از تحریم بستگی به نوع آزادشدن اموال مرزی بلوکه دارد و اگر اموال بلوکه ارزی ایران در این مرحله آزاد و به اقتصاد کشور تزریق شود، می توان پیش بینی کرد که قیمت دلار به کمتر از 3هزارتومان برسد که البته باید به میزان دارایی های قابل دسترسی و واقعی ایران هم توجه داشت.

1
تاریخ: چهارشنبه 28 مرداد 1394