Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/6/1

موج-رئيس سازمان توسعه تجارت با بيان اين که بايد با ابزار تعرفه از واحدهاي توليدي و صنعتي نوپا حمايت کنيم، گفت:‌ اين حمايت نبايد ابدي باشد بلکه بايد به تدريج به سطح منطقي تعرفه برسيم و تلاش مي‌کنيم در سال‌هاي آينده 6 طبقه تعرفه داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي الله افخمي راد اظهارداشت: همچنين بايد فرايندهاي واردات و صادرات و تعرفه‌ها بايد طوري ساماندهي شود که در فرايند الحاق به سازمان توسعه تجارت جهاني با مشکل مواجه نشويم.
وي گفت: رويکرد ما در تنظيم تعرفه‌ها، آسان سازي الحاق به سازمان توسعه تجارت است و بايد نظام تعرفه اي را با اين رويکرد اصلاح کنيم.
رئيس سازمان توسعه تجارت گفت: حمايت از توليد هم بايد محدود و در دوره زماني مشخصي باشد و واحدهاي توليدي خود را به تدريج تقويت کنند و از حمايت‌هاي دولتي بي نياز شوند.
افخمي راد گفت: هرچه حمايت از واحدهاي توليدي در مقابل واردات و با ديوار بلند تعرفه افزايش يابد، بايد به تنبل شدن و فربه شدن صنعت منجر مي‌شود که در شرايط رقابتي نمي‌تواند به حيات توليدي خود ادامه دهد.
وي افزود‌: برآيند بهينه دانش و علوم اقتصادي و همچنين تجارب کشورهاي توسعه يافته نشان مي‌دهد حمايت‌ها بايد محدود به زمان مشخصي باشد و به تدريج کاهش يابد.
رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران همچنين با بيان اين که ‌کاهش طبقات تعرفه اي در سال جديد از اقدامات خوبي است که به بهبود فضاي کسب و کار کمک مي‌کند و موجب ساماندهي ورود کالا و شفاف سازي در اظهارنامه‌ها مي‌شود.
ولي الله افخمي راد افزود: پارسال چهارده طبقه تعرفه اي از تعرفه 4درصد تا 100 درصد داشتيم که هيأت وزيران مصوب کرد: تعداد طبقات تعرفه تا سال 96 بايد به 6 طبقه کاهش يابد.
وي گفت: با تصميم هيات وزيران امسال 10 طبقه کالايي داريم که سال 95 به 8 و در سال 96 به 6 طبقه خواهد رسيد و بايد مسير را تا الحاق به سازمان جهاني تجارت هموار کنيم.

 

تاریخ: یکشنبه 1 شهریور 1394