Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/06/2

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه طی پنج ماه ابتدایی سال 94، پلیس پایتخت موفق به دستگیری 54 قاچاقچی پوشاک غیرمجاز در محدوده‌های شهر تهران شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص، بیش از 270 تن پوشاک و البسه قاچاق به ارزش 220 میلیارد ریال کشف و توقیف شده است.

 

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا، ضمن ارایه آمار مقایسه‌ای از کشفیات پوشاک طی پنج ماه ابتدایی امسال و نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در این مدت، 21 درصد افزایش کشف محموله‌های قاچاق پوشاک و البسه را در شهر تهران و حومه آن داشته‌ایم.

وی عنوان داشت: بیشتر پوشاک قاچاق از مرزهای غربی وارد کشور شده و توسط قاچاقچیان برای توزیع و فروش به تهران منتقل شده است و پلیس پایتخت در برخورد با این قاچاقچیان با جدیت وارد عمل می‌شود.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: اولویت در حوزه جرایم اقتصادی، مبارزه با کالاهای قاچاق بوده و سعی کرده‌ایم در فرماندهی پلیس تهران و به ویژه پلیس آگاهی، محموله‌های قاچاق را در اسرع وقت شناسایی و نسبت به ضبط آنها اقدام کنیم.

ساجدی نیا اظهار داشت: در این مدت 410 هزار و 502 ثوب لباس قاچاق، که از مرزهای غربی وارد کشور شده و قصد ورود به تهران را داشت در گلوگاه‌های مواصلاتی تهران شناسایی و در عملیات پلیسی توقیف و ضبط شد.

وی گفت: با جمع بندی عملیات‌های انجام شده در پنج ماهه ابتدایی سال 94، جمعا 270 تن پوشاک قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه ارزش ریالی این محموله‌ها بالغ بر 220 میلیارد و 535 میلیون ریال برآورد شده است گفت: میزان ارزش این محموله‌ها از سوی کارشناسان مربوطه برآورد شده است.

رییس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به افزایش 21 درصدی کشفیات پوشاک قاچاق در پنج ماه ابتدایی سال جاری گفت: بازار پوشاک و نساجی همواره مورد هجوم ورود کالا به صورت قاچاق در کشور بوده که موجب پایین آمدن سطح تولید و حتی تعطیلی واحدهای بی شماری در این صنعت شده است و پلیس پایتخت با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین زمینه عملیات‌هایی را برنامه ریزی و اقدام به برخورد با قاچاقچیان می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: طرح‌های امنیت اجتماعی پلیس پایتخت همچون سال‌های قبل به قوت خود اجرا خواهد شد و قاطعانه با مصادیق جرم از جمله قاچاق البسه و پوشاک برخورد خواهد شد.

تاریخ: دوشنبه 2 شهریور 1394