Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تاریخ خبر : 94/06/15

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد موضوع اختصاص ارز مبادله‌ای به پوشاک گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم از قدیم گروه پوشاک در گروه اولویت 10 قرار گرفته بودند که به گروه 9 تغییر یافته‌است.
 
مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اختصاص ارز مبادله‌ای که اخیراً برای پیشگیری از قاچاق کالاهایی از جمله البسه و تغییر اولویت این کالا از گروه 10 به گروه 9 صورت گرفته گفت: از قدیم‌الایام پوشاک در گروه 10 قرار گرفته که تواماً با ارز صادراتی واردات آن انجام می‌شده و تعرفه‌اش دو برابر بوده است.
وی افزود: آنچه در بخش البسه صورت گرفته آن است که در راستای سیاست مقابله با قاچاق کالا، البسه از گروه 10 به گروه 9 کالایی آمده، ولی تغییری در اختصاص ارز صورت نگرفته است.
وی همچنین در مورد آخرین سیاست‌های دولت برای حمایت از صادرات گفت: ستاد هماهنگی اقتصادی در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور 15 سیاست را در حوزه صادرات مطرح کرده‌اند که به توسعه و تشویق این امر کمک می‌کند که این سیاست‌ها تصویب شده و جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.
وی از ارایه توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرد و در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد اینکه با اجرای قانون انتزاع مسایلی همچون تنظیم بازار کالاهای اساسی به ویژه در بحث خرد و فعالیت شرکت بازرگانی دولتی مختل شده است، گفت: در سال گذشته آیین‌نامه اجرایی قانون انتزاع توسط دولت به تصویب رسید و وظایف بین دو وزارتخانه به تصویب رسید. در همین زمینه در مورد برخی اقلام صنایع تبدیلی هنوز تکلیف مشخص نشده بود که وزیر صنعت اعلام کرد طی لیست مشترکی با وزارت جهاد تکلیف این صنایع نیز مشخص شده است.
خسروتاج ترجیح داد تا در مورد وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و فعالیت شرکت بازرگانی دولتی سکوت اختیار کند.

تاریخ: یکشنبه 15 شهریور 1394