Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس اتاق اصناف ایران خلأ در طراحی مبلمان، برندسازی و کیفیت را سه چالش اصلی صنعت مبلمان را عنوان کرد و گفت: کمبود قوانین آسان برای توسعه تولید از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در هشتمین کنفرانس بین‌المللی دکو 2015 با اشاره به اینکه صنعت مبلمان و چوب کشور به دو بخش صنعتی و صنفی تقسیم می‌شود، گفت: در بخش صنعت هزار و 600 بنگاه با ظرفیت اشتغال 24 هزار نفر مشغول فعالیت هستند و در کنار آن در بخش صنفی نزدیک به 50 هزار واحد صنفی با ظرفیت 400 هزار نفر اشتغال دارند.
وی افزود: 90 درصد بنگاه‌های اقتصاد ایران را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و یک سوم اشتغال جهان و یک چهارم سرمایه جهان توسط همین بنگاه‌ها تأمین می‌شود.
فاضلی تصریح کرد: در اقتصاد ایران که اقتصادی بنگاه‌محور است اکثریت اشتغال در این بخش قرار دارد و با توجه به این ظرفیت بالا باید به صنعت مبلمان نیز توجه ویژه‌ای شود.
فاضلی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در شرایطی که کشورهایی مانند ترکیه،‌ مالزی و چین سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در صنعت مبلمان انجام داده‌اند متأسفانه ما برای تولید و توسعه این صنعت کمترین حمایت را انجام داده‌ایم.
وی تأکید کرد: من معتقدم که نباید گفت جلوی واردات گرفته شود بلکه باید تولید به حدی قوی شود که جای ورود برای کالاهای خارجی وجود نداشته باشد که متأسفانه این نگاه بسیار کم است.
وی اضافه کرد: در شرایط امروز بیش از 50 هزار واحد صنفی در این بخش مشغول به کار هستند و صحبت از برندینگ در این بخش است اما متأسفانه در بخش بازاریابی و فروش اقدامات مناسبی انجام نشده است.
وی به چالش‌های پیش روی این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: خلأ در طراحی و همچنین برندسازی و کیفیت از جمله چالش‌های این صنعت است و در سال‌های گذشته در تولید مبلمان کیفیت از دست رفته است.
وی افزود: اگرچه کیفیت ترمیم شد اما نتوانست اعتماد مصرف‌کننده را جلب کند و این موضوعی است که فعالان این صنعت باید به آن توجه نمایند.
رئیس اتاق اصناف ایران تأکید کرد: در شرایط امروز کمبود قوانین آسان برای توسعه تولید یکی دیگر از مشکلات اساسی است که باید به آن توجه شود و البته نمایندگان مجلس قول مساعدت و همکاری را در این بخش داده‌اند.

تاریخ: چهارشنبه 15 مهر 1394