Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سازمان حمايت از ملزم شدن فعالان اقتصادي به نصب برچسب شناسه کالا بر روي البسه واردات رسمي از ابتداي آبان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا،مجتبي فراهاني گفت: اين سازمان با همکاري ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عزم جدي و راسخ با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق برابر قانون برخورد خواهد کرد.
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان افزود: تمام واردکنندگان و فعالان اقتصادي بخش عرضه پوشاک با برند خارجي ملزم به دريافت مجوز فعاليت نمايندگي از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت هستند.
وي با تاکيد بر ضرورت حمايت از صنعت نساجي خاطرنشان کرد: هرگونه فعاليت واحد صنفي پوشاک بدون پروانه کسب معتبر ، ممنوع است و اتحاديه ها موظف به جلوگيري از ادامه فعاليت اين واحدها هستند.
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت افزود: با نگهداري هر نوع البسه وارداتي در واحد صنفي و يا انبارهاي بدون برچسب ، به موجب قانون برخورد خواهد شد.
فراهاني توضيح داد: اتحاديه هاي صنفي مربوط در سراسر کشور موظفند ضمن شناسايي و برخورد با واحدهاي صنفي بدون پروانه کسب، لزوم رعايت ضوابط و مقرراتي مد نظر از جمله در باره خريد البسه وارداتي داراي کد رهگيري و با فاکتور رسمي را به واحدهاي صنفي تحت پوشش ابلاغ کنند.
وي خاطرنشان کرد: اين اقدام براي اجراي وظايف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهي عرضه پوشاک با نشان تجاري خارجي و حفظ حقوق مصرف کنندگان است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مي توانند شکايات خود را به سامانه تلفني 124 و ستادهاي مستقر در سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان ها اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترين زمان ممکن به شکايت هاي آنها رسيدگي خواهد شد.
فراهاني برخورد با عرضه پوشاک قاچاق را اجتناب ناپذير دانست و يادآور شد: سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان مطابق ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاههاي کاشف کالاي قاچاق مي باشد.
به گفته اين مقام مسئول ؛ بازرسان اين سازمان در 6 ماهه اول امسال با انجام بيش از 125 هزار مورد بازرسي کشف کالاي قاچاق در سطح کشور حدود 95 ميليارد ريال کالاي قاچاق کشف و ضبط کرده اند.

تاریخ: شنبه 18 مهر 1394