Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

ركود در بخش پوشاك امسال عميق‌تر شده و لباس‌هاي تابستانه بي‌آنكه خريداري داشته باشد روانه انبارها شد.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، آنقدر فشار كمبود نقدينگي بر گرده توليدكنندگان اين بخش سنگيني مي‌كند كه حاضر هستند توليداتشان را بدون هيچ سودي به مشتريان عرضه كنند تا دست كم پولي كه براي اين توليد هزينه كرده‌اند؛ به دست آيد. در اين بازار پر عرضه و بدون مشتري ديگر جايي براي پوشاك خارجي نيست.

حمیدرضا یوسفی‌فر نايب رئيس اتحاديه پوشاك در گفتگو با تابناک اقتصادی از عميق‌تر شدن ركود در بازار پوشاك خبر داد و گفت: توليدكنندگان امسال توليدشان به قدري بود كه تقاضايي براي پوشاك خارجي وجود نداشته باشد اما در عين حال خريدها نسبت به سال‌هاي قبل بسيار كمتر بود.

دبیر کارگروه مد و لباس خاطرنشان كرد: افت شديد خريد سبب شد تمام پوشاك تابستانه بدون مشتري بماند، بنابراين انبارها اين روزها پر است از لباس‌هاي غير فصل كه دپو شده است.

به گفته يوسفي‌فر، كمبود نقدينگي، توليدكنندگان را ناگزير كرده كه توليداتشان را به قيمت‌هايي سر به سر عرضه كنند ولي با اين حال باز هم مشتري براي توليدات نيست.

وی با اشاره به اينكه ركود از سال گذشته بيشتر شده و اين كاملا در بازار مشهود است، اذعان كرد: ركود حاكم باعث شده مغازه‌داران كارگراني را استخدام كنند تا محصولاتشان را زير قيمت در خيابان‌ها و متروها به عنوان دست فروش عرضه كنند.

تاریخ: یکشنبه 19 مهر 1394