Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

حمیدرضا یوسفی فر عقیده دارد نمایش آثار برگزیده جشنواره‌های مد و لباس برای تولیدکنندگان، نشان می‌دهد چه تعداد از آنها مناسب تولید هستند.
حمیدرضا یوسفی‌فر دبیر كارگروه مد و لباس اتحادیه پوشاك و دبیر شورای راهبردی تولید و فروش کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در گفت و گو با هنرآنلاین در مورد نمایشگاه دائمی مد و لباس گفت: این نمایشگاه از ابتدای سال جاری در طبقه هفتم ساختمان آلومینیوم تهران راه اندازی شد. در حال حاضر هر روز 2 کلاس آموزشی برای اعضای صنف پوشاک برگزار می‌شود و برای کسانی که در حال دریافت یا تمدید جواز کسب خود هستند حضور در این کلاس‌ها الزامی است. محتوای این دوره‌ها بر اساس دوره‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است و گواهینامه پایان دوره با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای و اتحادیه پوشاک صادر می‌شود.
یوسفی‌فر ادامه داد: بخش نمایشگاه دائمی لباس که زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس است در مرحله اجرایی قرار دارد و در این بخش به نمایش آثار برتر طراحان دارای رتبه و منتخب کمیسیون ماده 4 کارگروه مد و لباس که قبلا در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب رتبه شده‌اند می‌پردازیم.
او در مورد نحوه نمایش آثار گفت: برای نمایش کارها نوبت دهی خواهد شد و در دوره‌های 15 روزه حدود 70 لباس به نمایش در می‌آید. طبق فراخوان اتحادیه پوشاک، در هر دوره 15 روزه از تولیدکنندگان دعوت می‌شود برای بازدید و حتمالا انتخاب طرحها برای تولید اقدام کنند. سالنی زیبا و درخور شأن هنری حوزه مد و لباس آماده شده است تا مدل‌های جدید هر فصل نمایش داده شود و در پایان هر دوره 15 روزه ژورنالی از کارها با کد شناسه منتشر می‌شود و در صورتی که اثری توسط تولیدکننده انتخاب شده باشد، تیراژ تولید آن در ژورنال ذکر می‌شود.
یوسفی‌فر افزود: قصد ما این است که نمایشگاه دائمی مد و لباس مرکزی برای ارائه الگوهای جدید به جامعه اسلامی باشد. بسترسازی برای عرضه و معرفی ایده‌ها و طرح‌های جدید نیازمند ابزارهای مختلف است و برگزاری نمایشگاه مد و لباس یکی از مهم‌ترین آنها است.
دبیر كارگروه مد و لباس اتحادیه پوشاك ادامه داد: اتحادیه پوشاک علاوه بر حضور در فرآیند تولید و نمایش کارها می‌تواند از طرح‌هایی که دارای نوآوری هستند اما توان تجاری سازی و تولید انبوه محصول را ندارند حمایت کند. البته این اقدام مستلزم تعریف برنامه توسط اتحادیه پوشاک، کارگروه ملی مد و لباس و وزارت ارشاد است.
یوسفی‌فر ادامه داد: این نمایشگاه میزبان دانشجویان و کارآموزان طراحی لباس است تا با بازدید از آن، رشته خود را در فضایی ملموس که دارای المان‌های اصلی برای طراحی و خلق اثر است مشاهده کنند. بازدید از نمایشگاه به ارائه اثر مبتنی بر استاندارهای ملی و موازین اسلامی و ارتقای ذهنی طراح کمک می‌کند و باعث شناخت زوایای واقعی تولید پوشاک و حلقه بین طراح، تولیدکننده و جامعه می‌شود.
یوسفی‌فر افزود: نمایشگاه دائمی اتحادیه پوشاک می‌تواند جایگاهی برای کسب ایده تولید برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان پوشاک باشد و سر خط اصلی تولید پوشاک را فراهم کند. همچنین استفاده از نیروهای مجرب در چیدمان، دکور و فضاسازی در خور شأن ارائه و عرضه پوشاک در نمایشگاه دائمی می‌تواند الگوی منحصر به فرد عرضه کنندگان و فروشندگان پوشاک در یک کشور اسلامی باشد.
دبیر شورای راهبردی تولید و فروش کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: این نمایشگاه می‌تواند با بهره گیری از دانش روز دنیا و فعالان این عرصه به عنوان مکانی شایسته برای حضور فعالان این حوزه و تعامل هرچه بهتر نهادهای دولتی و خصوصی و ارتباط شایسته با کشورهای اسلامی در این موضوع باشد. با توجه به اینکه آثار برگزیده جشنواره‌های اجراشده توسط بنیاد ملی مد و لباس و اتحادیه پوشاک در این نمایشگاه ارائه می‌شود، می‌تواند محلی برای حضور مسئولین، رسانه‌ها و از جمله صدا و سیما و تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای کشور جهت انتخاب پوشش مجریان، هنرپیشگان و دیگر عوامل صحنه باشد.
یوسفی‌فر با بیان اینکه این نمایشگاه هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعداز ظهر میزبان اعضای اتحادیه، فعالان این حوزه و همه علاقه مندان است، افزود: همچنین نمایشگاه دائمی لباس می‌تواند میزبان مسئولین نیروی انتظامی برای هماهنگی و اطلاع رسانی در این حوزه، تشریح فعالیت‌های انجام شده و ارائه آثار برگزیده متناسب موازین و هویت ایرانی باشد و نشست‌هایی برای هم گرایی در این خصوص انجام شود. نمایشگاه دائمی لباس محل مناسبی برای نشست‌های تخصصی در حوزه انتخاب رنگ سال پوشاک و تحقیق و بررسی در موضوعات مرتبط با لباس با دعوت از متخصصان و کارشناسان این امر است. در نمایشگاه دائمی لباس معلوم می‌شود ماحصل انتخاب مسئولین در کارگروه ساماندهی مد و لباس چه قدر با واقعیت و نیاز جامعه همگرایی دارد و آثار برگزیده چقدر مورد پسند تولیدکننده برای تولید انبوه است.

تاریخ: شنبه 25 مهر 1394