Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی در ازبکستان با حضور نمایندگان کارخانجات نساجی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاه بین‌المللی «اوزاکسپوسنتر» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی با حضور «بهمن آقا رضی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و نمایندگان کارخانجات نساجی جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در مرکز نمایشگاه بین‌المللی «اوزاکسپوسنتر» در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز به کار کرد.
«شوکت میرضیایف» نخست وزیر ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امسال بیش از هزار نماینده شرکت‌های صنعت نساجی از 40 کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.
میرضیایف افزود: شرکت کنندگان این نمایشگاه 2 روزه در مرکز نمایشگاه بین‌المللی «اوزاکسپوسنتر» می‌توانند با بیش از 800 نمونه الیاف پنبه ازبکی آشنا شوند، کیفیت پنبه را ارزیابی و از روی الیاف پنبه منتخب خود قراردادهای همکاری را منعقد کنند.
نخست وزیر ازبکستان افزود: تاشکند در زمینه فن آوری در نساجی پیشرفت‌های زیادی داشته است و هم‌اکنون این کشور به 45 کشور دنیا این محصولات را صادر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: طی 3 سال اخیر بیش از یکصد واحد کارخانجات نساجی جدید با مشارکت سرمایه گذاران آلمان، سوئیس، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، ترکیه و دیگر کشورها ایجاد شده است.
وی افزود: ازبکستان سال به سال میزان صادرات تولیدات خود را افزایش می‌دهد، اگر در سال 1994 میلادی تولیدات صنایع نساجی 8 میلیون دلار بود، در سال 2014 میلادی این شاخص از سطح یک میلیارد دلار فراتر رفته است.
«میرضیایف» تاکید کرد: برنامه‌ریزی می‌کنیم در 5 سال آینده بیش از یکصد شرکت مشترک در صنایع نساجی با فن‌آوری‌ و تجهیزات به روز به بهره‌برداری برسانیم.
ازبکستان از لحاظ صادرات پنبه در مقام پنجم و از لحاظ تولید الیاف پنبه در مقام ششم در جهان قرار دارد.
برنامه‌ریزی می‌شود در سال 2015 میلادی در ازبکستان مقدار 3 میلیون و 350 هزار تن محصول پنبه خام برداشت شود که از آن یک میلیون تن الیاف پنبه و یک میلیون و 600 هزار تن تخم پنبه تولید می‌شود.
هم اکنون نزدیک به 60 درصد الیاف پنبه تولید شده به بازارهای خارجی صادر می‌شود.
قرار است شرکت کنندگان یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی ازبکستان از کارخانجات نساجی در استان تاشکند بازدید کنند. 
تاریخ: یکشنبه 26 مهر 1394