Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

چهارمین جشنواره تسنیم با اختصاص بخشی به موضوع ˝مد و پوشش اسلامی- ایرانی˝ برگزار می‌شود.
چهارمین جشنواره تسنیم با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای بانوان در سطح محلات، گسترش هم‌‎یاریهای اجتماعی بانوان برگزار می‌شود. زمینه سازی جهت گسترش همیاری اجتماعی بانوان محلات در جهت تحکیم بنیان خانواده، تلاش در جهت ارتقاء هویت و تعلق محل‌های و توسعه مشارکت‌های اجتماعی بانوان، بسترسازی جهت ارتقاء کارایی و اثر بخشی خانه‌های تسنیم و کانونهای آن با همیاری نهادهای مردمی از دیگر اهداف این جشنواره است.
در بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری این جشنواره برای دومین بار به موضوع "مد و پوشش اسلامی- ایرانی" پرداخته می‌شود تا با توجه به لزوم متناسب سازی پوشش‌‎های اجتماعی بر اساس سبک زندگی اسلامی – ایرانی، الگوسازی و ایجاد بستر لازم جهت معرفی پوشش ایرانی – اسلامی و حفظ امنیت و سلامت روانی افراد و اجتماع در جهت تحکیم بنیان خانواده، مسابقه طراحی لباس برای بانوان شهروند شاغل و خانه‌دار تهرانی، دختران دانشجو و دختران در مقطع سنی 9-16 سال برگزار شود.
این مسابقه در دو بخش برگزار می‌شود و بخش اول آن به طراحی پوشش اجتماعی زنان شامل مانتو، شلوار، چادر و پوشش سر اختصاص دارد. پوشش اجتماعی شامل طراحی و دوخت مانتو و شلوار در سطح شهر و فضاهای اجتماعی و همچنین طراحی و دوخت چادر است. در بخش پوشش اداری، طراحی و دوخت مانتو و شلوار اداری برای بانوان شاغل انجام می‌شود و در بخش پوشش اجتماعی نوجوان، طراحی و دوخت پوشش اجتماع ویژه دختران نوجوان (9-16 ساله) مورد نظر است. همچنین پوشش خانگی شامل طراحی و دوخت پوشش خانگی بانوان در اجتماعات خویشاوندی از جمله چادر خانگی، کت دامن بلند، سارافون با دامن یا شلوار و... بخش دیگری از این مسابقه است.
بخش دوم هم به چاپ و بافت پارچه اختصاص دارد و شرکت کنندگان باید طرح‌های خود را در زمینه بافت پارچه، طراحی دوخت بر روی پارچه و چاپ بر روی پارچه با ایده‌های نو و خلاقانه بر اساس المان‌های ایرانی و اسلامی ارائه دهند.
تناسب طرح بر اساس ارزش‌های اسلامی ایرانی، استفاده از رنگ‌های وزین، شاد و متناسب در پوشش اجتماع، پرهیز از ارایه طرح‌های تقلیدی و عدم استفاده از المان‌های غیرایرانی بر روی لباس، سهولت و راحتی در پوشیدن لباس و خودداری از ارایه آثار تکراری، از شرایط شرکت در این مسابقه است.
علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه طراحی پارچه و لباس تا 20 آبان ماه برای ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره فرصت دارند و برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در مسابقه می‌توانند به آدرس http://banovan.tehran.ir/ مراجعه کنند.
نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره در تاریخ 12 تا 18 دی ماه 1394 برگزار می‌شود.

تاریخ: سه شنبه 28 مهر 1394