Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
خبرگزاری میزان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت باید نوسانات شدید نرخ ارز جلوگیری کند تا در بلندمدت با یک رشد آرام و تغییر یک یا دو درصدی نرخ ارز منطقی تر شود.

مجتبی خسروتاج در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان درباره مزیت های مثبت و منفی تک نرخی شدن ارز اظهار کرد: اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز برای جلوگیری از فساد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در نظام دو نرخی ارز معمولاً عده‌ای به نرخ ارزان‌تر دسترسی دارند. این امر باعث می شود که عده ای به دنبال رانت باشند.

ارز تک نرخی و جلوگیری از رانت
وی افزود: سیاست تک نرخی شدن ارز با هدف جلوگیری از رانت های انفرادی، سالم سازی بازار ارز، ایجاد نظم در تجارت خارجی و به تبع آن اقتصاد کشور مطرح شده است.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: آنچه که برای توسعه صادرات بحث می شود باید نرخ ارزی باشد که بتواند هزینه های صادرکننده به ویژه تورم را پوشش دهد.

رقابتی شدن بازار با ارز تک نرخی
خسروتاج اضافه کرد: اگر نرخ ارز تک نرخی بتواند هزینه ها را جبران کند، یک کالای رقابتی خواهد شد.

خسروتاج درباره پیشنهاد نرخ ارز 3100تومانی گفت: آیا برای صادرکننده مقرون به صرف است کالایی را که با نرخ ارز 3500تومان خریداری کرده، بخواهد با نرخ  3100تومان بفروشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد: شایعاتی از این دست که دلار با 3100 تومان تک نرخی می شود، آثار و پیامدهای منفی بر بازار صادرات کشور دارد و به آن صدمه می زند.

تاریخ: یکشنبه 3 آبان 1394