Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

موج-سومين دور مراسم اهداي گواهينامه و تنديس رعايت حقوق مصرف کنندگان اسفند ماه برگزار مي شود.
مجتبي شيرقاضي رئيس اداره بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت و گو با خبرنگار موج از اهداي گواهينامه و تنديس رعايت حقوق مصرف کنندگان در نيمه دوم اسفند سال جاري به شرکت هاي برتر خبر داد و گفت:هدف از برگزاري اين مراسم افزايش انگيزه در ارائه دهندگان خدمات وتلاش جهت برقراري تحويل به موقع و ارائه مطلوب کالا و خدمات است.همچنين ترغيب بنگاه هاي اقتصادي جهت ارايه کالا و خدمات با علامت استاندارد از ديگر اهداف اهداي گواهينامه و تنديس رعايت حقوق مصرف کنندگان محسوب مي شود.
رئيس اداره بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص شرايط انتخاب اين واحد ها اظهار داشت:واحدهايي که توليداتشان به عنوان مواد اوليه يا کالاهاي واسطه اي داراي برند مستقل باشد،داشتن پروانه بهره برداري ومجوزهاي بهداشتي،پروانه کاربري و علامت استاندارد ايران وساير مجوزهاي لازم، عدم انقضاء پروانه هاي مذکور، نداشتن حکم محکوميت از تعزيرات ومراجع ذي صلاح از شرايط ابتدايي فرايند انتخاب واحدهاي برتر در رعايت حقوق مصرف کننده به شمار مي رود.
وي ادامه داد:وجود گستره توزيع کالا يا ارايه خدمات واحد متقاضي در محدوده استان،دارا بودن واحد هاي رسيدگي به شکايات مشتريان وجلب رضايتمندي مشتري و رسيدگي به نظريات مشتريان همچنين رعايت ضوابط تعيين قيمت کالا و خدمات براي مصرف کنده منطبق با ضوابط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ويا ساير مراجع مسوول متناسب با نوع و کالا و خدمات از ديگر مواردي هستند که در انتخاب اوليه شرکت هاي برتر در زمينه رعايت حقوق مصرف کنندگان مد نظر قرار مي گيرد.
وي با بيان اين که متقاضيان مي توانند براي ثبت نام تا پايان آبان به سايت سازمان مراجعه و فرم شماره يک را پر کنند؛گفت: در مرحله بعد از ثبت نام کنندگان مي خواهيم تا اقدام به تکميل فرم شماره 3 کنند که در اين فرم يکسري اسناد و مدارک از آن ها خواسته مي شود.بعد از بررسي اين اسناد در کميته فني آن دسته از شرکت ها که بتوانند نمره بالاي 70 را کسب کنند موفق به دريافت تنديس رعايت حقوق مصرف کنندگان مي شوند. لازم به ذکر است مهلت ثبت نام تمديد نمي شود.
شيرقاضي افزود: سال گذشته جمعا 92 شرکت در فرايند انتخاب واحد هاي برتر حضور داشتند که از بين ان ها 76 واحد توليدي و 16 واحد خدماتي بودند. در نهايت 28شرکت موفق به کسب اين عنوان و دريافت تنديس شدند.بيشترين متقاضيان هم گروه توليد کنندگان مواد غذايي بودند.

 

تاریخ: چهارشنبه 6 آبان 1394