Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سومبات هاکوپیان- رئیس هیئت موسس انجمن صنایع پوشاک ایران- خواستار جایگزینی قوانین جدید و موثر با قوانین دست و پاگیر حاضر در عرصه تولید و کسب و کار کشور شد. 
به گزارش نساجی امروز، هاکوپیان که در اولین گردهمایی انجمن صنایع پوشاک ایران که عصر دیروز در هتل اسپیناس تهران و پس از برگزاری اولین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن فوق سخنرانی داشت، از مسئولان قوه مجریه و مقننه درخواست کرد قوانین دست و پاگیر تولید و تجارت را از بین ببرند زیرا هنوز قوانین دوران جنگ تحمیلی در تولید و فروش کشور حکمفرماست، هنوز هم یک سازمان دولتی، نظارت خود را بر روی سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد و به صورت دستوری به آنان می‌گوید که باید چه اقداماتی در زمینه خرید و فروش انجام دهند. سازمان تعزیرات حکومتی نیز موانع متعددی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند به نحوی که موجب فرار آنها از عرصه تولید می‌شود! بنابراین باید قوانین موثر و جدید جایگزین قوانین دست و پاگیر و قدیمی در عرصه کسب و کار و تولید شوند. 
به‌اعتقاد وی، متأسفانه امروز به جای این‌که سهم قابل‌توجهی از بازارهای بین‌المللی داشته باشیم بخش عمده‌ای از بازار داخلی را هم به رقبای خارجی واگذار کرده‌ایم.
پیشکسوت صنعت پوشاک ایران، با طرح این مطلب که به آسانی نمی‌توان رقیبان خارجی را از صحنه خارج کرد، افزود: نیازمند حمایت دولتمردان هستیم تا قوانین روان برای تولید و تجارت تصویب نمایند.
هاکوپیان با بیان این مطلب که باید بپذیریم دنیا تغییر کرده است، اذعان داشت: هنوز فاصله زیادی با آنها داریم. دنیا در بخش تولید به تدوین برنامه‌های فراصنعتی می‌پردازد این در حالی است که ما هنوز در دوران صنعتی قرار داریم. در دنیای امروز، توزیع کالا عصر فرا رقابتی را طی می‌کند اما در ایران هنوز به ‌دنبال حمل و نقل کالا به شیوه‌های ابتدایی هستیم! چنین مواردی شایسته کشور، ملت و نظام ما نیست.
وی یادآور شد: ما نیازمند شرایط برابر با دنیا هستیم، برای مثال برای صعود به جام جهانی فوتبال، قواعد بین‌المللی را مدنظر قرار می‌دهیم و نمی‌توان خارج از جهان به تولید و تجارت پرداخت پس باید تحت شرایط مساوی، اندیشه و عمل بین‌المللی سرعت عملکرد خود را صدچندان نماییم. 
هاکوپیان سپس ضمن اشاره به تدوین برنامه پنج‌ساله برای صنعت پوشاک، عنوان داشت: در این راستا کارگروهی به ریاست خانم نصراللهی- مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت- تشکیل شد که با این اقدام صنعت پوشاک ایران تولد دوباره یافت.
رئیس هیئت موسس انجمن صنایع پوشاک ایران، تشکیل این انجمن و احراز هویت صنعت پوشاک در کشور را از شهریور 1393 با دستور مستقیم وزیر صنعت دانست و تصریح کرد: متأسفانه در طول سال‌های گذشته، صنعت پوشاک که می‌توانست در ایجاد فرصت‌های شغلی، ثروت و خلق ارزش‌های معنوی موثر باشد‌، نامهربانانه به حاشیه رانده شد. 
وی افزود: انجمن صنایع پوشاک ایران با برنامه‌ریزی بسیار دقیق و حساب شده وارد میدان شده و هدف آن ایجاد انسجام میان تمام نیروهای فعال در بخش تولید و توزیع پوشاک می‌باشد به‌همین دلیل در آینده نزدیک شاهد دگرگونی عظیم در صنعت پوشاک کشور خواهیم بود. 
رئیس هیئت موسس انجمن صنایع پوشاک ایران در بخش پایانی سخنرانی خود، خوشبختی ملت را در تولید دانست و گفت: دنیا به این نتیجه رسیده که تا کشوری صنعتی نشود نمی‌تواند به خوشبختی دست یابد، نمی‌توان یک عمر به درآمدهای نفتی وابسته باشیم، نمی‌توان آینده فرزندان خود را نادیده بگیریم لذا از تمام مسئولان، دولتمردان، تولیدکنندگان و صنعتگران درخواست می‌کنم در این مسیر بسیار سخت و طولانی، یار همدیگر باشیم زیرا مقصد این راه‌، آینده فرزندانمان است. 

تاریخ: شنبه 16 آبان 1394