Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 مدیر کل کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: براساس تصمیم کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا درسطح عرضه، فعالیت برندهای معروف در کشور ساماندهی می شود.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در نشست مشترک با حضور عباس نخعی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در خصوص واردات پوشاک و ثبت نمایندگی قانونی برندها(علائم تجاری) بحث و تبادل نظر شد.
نخعی گفت: برای پیشبرد برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالاهای گروه نساجی، اقداماتی در نظر گرفته شده که یکی از آنها مدیریت واردات از طریق ثبت برندهاست.
وی افزود: اکنون بیش از 100 برند بدون داشتن نمایندگی رسمی کالاهای خود را عرضه می کنند و بدون تضمین کیفیت و با قیمت های بالا به فروش می رسانند.
وی ادامه داد: اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شناسایی و ضابطه مند کردن برندها(ثبت برندها) و در نتیجه بازرسی ها باید با قوت ادامه یابد.
مدیرکل کالاهای هدف ستاد تصریح کرد: نباید اجازه داد هجوم برندها که بیشتر آنها فروشنده محصول نهایی هستند، تولید داخلی را تحت تاثیر قرار دهد ضمن آنکه باید تلاش کرد کیفیت تولید داخل به اندازه ای رشد یابد که قابلیت رقابت با برندهای خارجی را داشته باشد.
** هشدار به فروشگاه های مجازی
نخعی، به فروشگاه های مجازی هشدار داد که از عرضه و فروش کالاهای خارجی که واردات قانونی به کشور ندارند خودداری کرده و قبل از اعلام فروش از واردات قانونی آن اطمینان یابند.
وی، همچنین از برگزاری نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیران بخش نساجی در دو هفته آینده خبر داد و گفت: اطلاع رسانی در همه سطوح باید انجام گیرد تا ذینفعان به خصوص مردم در جریان اقدامات سازنده دولت تدبیر وامید قرار گیرند.
ردیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور نیز در این نشست اعلام کرد، از 27 مردادماه سال جاری تاکنون چهار هزار و 500 بازرسی برای شناسایی برندها صورت گرفته که از این تعداد 173 واحد صنفی متخلف برای اعمال قانون به پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی معرفی شدند.
معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با ارایه گزارشی از پنج هزار و 294 مورد بازرسی از واحد های صنفی پوشاک در سراسر کشور خبر داد و گفت: 108 پرونده تخلفاتی تشکیل و در حال رسیدگی است.
گلنار نصراللهی مدیرکل دفتر صنایع نساجی نیز در ادامه اعلام کرد: اقدامات اخیر، ترغیب قابل ملاحظه ای در تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده و با امیدواری بیشتری در برنامه ارتقا کیفی محصولات تولیدی مشارکت دارند.

تاریخ: دوشنبه 25 آبان 1394