Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یک کارشناس صنعت پوشاک از عدم همکاری سفارت ایتالیا در تهران برای صدور روادید، جهت حضور تولید کنندگان مطرح پوشاک ایرانی برای شناسایی بازار و صادرات البسه ایرانی به این کشور خبر داد.
سالاری  کارشناس صنعت پوشاک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر یک هیات 400 نفره ایتالیایی به تهران برای بازار یابی جهت فروش البسه ایتالیایی به ایران گفت: این گروه ایتالیایی پس ورود به تهران مورد استقبال گرم اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته به گونه ای‌که هر ناظری را به این شک می‌انداخت که این گروه قصد سرمایه گذاری در صنعت پوشاک ایران را دارند در حالی که این گروه قصد بازاریابی و فروش کالاهای خود را داشتند
وی افزود: تولید کنندگان پوشاک ایرانی به هیچ وجه دنبال این نیستند که درهای واردات پوشاک کشور بر روی تولید کنندگان به نام جهانی بسته باشد بلکه خواستار ان هستند که اجازه بازاریابی و صادرات کالاهای مشابه ایرانی نیز در کشورهای دیگر برای تولید کننده وطنی فراهم شود.
سالاری با اشاره به اینکه یک تیم از تولیدکنندگان پوشاک مطرح ایرانی در ماه گذشته قصد سفر به کشور ایتالیا را داشت اظهار کرد: متاسفانه سفارت ایتالیا از صدور روادید برای این گروه خودداری کرد و علت آن را تأخیر در دریافت تصاویر مربوط به مدارک این افراد اعلام کرد.
وی ادامه داد: پس از آنکه دوباره جهت دریافت روادید از سفارت ایتالیا اقدام شد بازهم این سفارت خانه از صدور روادید برای تولید کنندگان پوشاک مطرح ایرانی خودداری کرد.
این تولید کننده پوشاک که یکی از مطرح‌ترین برندهای پوشاک ایرانی را مدیریت می‌کند گفت: پوشاک ایرانی برند دار در بسیاری از مواقع قدرت رقابت با پوشاک و البسه کشورهای صاحب نام در این صنعت در جهان را دارد از این رو پس از برداشته شدن تحریم‌ها باید زمینه برای حضور تولید کنندگان ایرانی در بازارهای جهانی فراهم شود.
 این تولید کننده پوشاک هشدار داد که رفع این تحریم‌ها منجربه افزایش واردات یک طرفه کوچک شدن حجم صادرات ایران نشود.

تاریخ: دوشنبه 16 آذر 1394