Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در حوزه رو به رشد مد و لباس فعالیت‌های مختلفی در بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است. برگزاری نمایشگاه‌های مختلف لباس و مسابقات طراحی از بخش‌های ضروری این صنعت هستند که توجه به آن‌ها روز به روز در حال افزایش است. در این گزارش به مرور اتفاقات مختلف حوزه مد و لباس در سه ماه پاییز می‌پردازیم. 
برنامه‌سازی شبکه یک برای ترویج الگوهای اسلامی ایرانی مد و لباس
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و فضل‌الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی و خانواده شبکه یک سیما در نشستی مشترک با طراحان فعال و برخی از برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر دیدار کردند.
در این برنامه گزارشی از انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های تولیدشده توسط صداوسیما در زمینه مد و لباس و ترویج و تبلیغ الگوهای اسلامی ایرانی ارائه شد و نکاتی در مورد ظرفیت‌های مد و لباس و فعالیت‌های صورت گرفته تاکنون، اطلاع‌رسانی در خصوص ترویج و تبلیغ الگوهای اسلامی ایرانی مد و لباس برای جامعه هدف و مخاطبان در رسانه ملی، توجه به شیوه پوشش مجریان صداوسیما در برنامه‌های مختلف از لحاظ طراحی و ساختار فنی لباس، برنامه‌سازی‌های مختلف در این حوزه، توسعه همکاری‌های سازمان صداوسیما به‌خصوص شبکه یک در ادامه مسیر اجرای ساماندهی مد و لباس کشور، بهره‌برداری از ظرفیت‌های کارشناسان و طراحان فعال در عرصه مد و لباس اسلامی ایرانی در ساخت برنامه‌های مختلف تلویزیونی مطرح شد.
ثبت نام شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی اینترنتی شد
به‌ منظور تسهیل امور برای متقاضیان درخواست ثبت اثر و دریافت کد شیما، شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی به‌صورت اینترنتی اجرا می‌شود.
هر طراح و تولیدکننده، برای دریافت کد شیما با مراجعه به سایت http://www.iranmode.com و پر کردن فرم درخواست شناسه شیما، شماره پیگیری ۸ رقمی را دریافت کرده و پس از ثبت درخواست، لازم است یک نمونه از طرح دوخته شده را برای ارزیابی به دبیرخانه بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی ارسال کند.
بیست و دومین نمایشگاه مد و لباس استانی در گلستان برگزار ‌شد
دومین جشنواره مد و لباس استان گلستان و بیست و دومین نمایشگاه استانی کشور از 15 مهرماه برگزار ‌شد. در این نمایشگاه تازه‌ترین آثار طراحان و هنرمندان حوزه لباس و عفاف و حجاب برای مخاطبان گلستانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به نمایش درآمد. در این رویداد که با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس و با همکاری نهادهای مختلف استانی برگزار ‌شد، دبیری این نمایشگاه و جشنواره را اداره کل ارشاد استان گلستان بر عهده داشت.
این نمایشگاه‌ با هدف جریان‌سازی فعالیت‌های حوزه مد و لباس، شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و مدل‌های پوشش ایرانی و اسلامی بانوان در استان‌ها، کاربردی کردن آثار منتخب و افزایش توسعه و خلاقیت و توان علمی و هنری مخاطبان با ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان طراحان و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برگزار ‌شد.
لباس اتحاد رونمایی شد
همایش "هنر معماری باستان در پوشش مدرن تهران" روز چهارشنبه 8 مهرماه در کاخ ملت مجموعه سعدآباد برگزار شد. در این برنامه که به نمایش آثاری از مینا افروزی اختصاص داشت، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، سعید کارگران معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه یک، هاشمی‌نژاد مدیر اداره بانوان شهرداری، نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران شهرداری حضور داشتند.
رونمایی از لباس اتحاد توسط حسین نوش‌آبادی انجام شد. این لباس به عنوان نماد اتحاد بین شیعه و سنی و با الهام از جنگ‌هایی که به مسلمانان دنیا تحمیل شده طراحی شده است. روی این لباس سفیدرنگ که نشانی از صلح است جمله‌ای برگرفته از آیه قرآن به خط فارسی نوشته شده است. در ادامه برنامه 8 لباس که بر اساس آثار معماری توسط مینا افروزی طراحی شده‌اند به نمایش درآمد. لباس اتحاد به وزارت ارشاد اهدا شد تا در آن محل به نمایش گذاشته شود.
امضای تفاهم‌نامه آموزشی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با جهاد دانشگاهی هنر
کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با جهاد دانشگاهی هنر، قرارداد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف آموزشی مرتبط با مد و لباس را امضاء کرد. این تفاهم‌نامه که مدت اجرای آن دو سال تعیین گردیده شامل همکاری در زمینه‌های مختلف آموزشی، نشست‌های تخصصی، برگزاری جشنواره‌های موضوعی مرتبط با مد و لباس است.
هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، توجه به ابعاد فرهنگی و اصیل اسلامی ایرانی و رواج ایده‌های خلاق و نو در پوشش جامعه، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در حوزه مد و لباس، مشارکت در برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های مرتبط و همچنین کمک به اشتغال و کارآفرینی در بین دانشجویان و هنرجویان رشته‌های مرتبط با مد و لباس با استفاده طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس است.
امضای تفاهم‌نامه بین کارگروه ساماندهی مد و لباس و بنیاد فرهنگی اصناف ایران
آئین امضای تفاهم‌نامه بین کارگروه ساماندهی مد و لباس و بنیاد فرهنگی اصناف ایران با حضور علی مرادخانی؛ رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فاضلی؛ رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف، علی عوض پور؛ دبیر کل اتاق اصناف ایران و عضو هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف؛ منصور حسینی؛ معاون فرهنگی اجتماعی و عضو هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف و علیرضا سلمانی؛ مشاور فرهنگی و عضو هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف، سه‌شنبه ۲۱ مهرماه در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار ‌شد.
علی مرادخانی و علی فاضلی به نمایندگی از این دو نهاد برای همکاری‌های مشترک در زمینه برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با استفاده از امکانات و توانمندی‌های مادی و معنوی طرفین تفاهم‌نامه را امضا کردند. بر اساس این تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره مد و لباس فجر به مدت 3 سال به بنیاد فرهنگی اصناف ایران واگذار شد.
نمایشگاه لباس‌های استیسی وس در گالری پلت فرم 28
گالری پلت فرم 28 در ماه مهر آثاری از استیسی وس را به نمایش گذاشت که لباس‌هایی ساخته شده با تکنولوژی افزار ریز محیطی هستند. آثار استیسی وس مخاطب را با دنیای جدیدی از پوشاک آشنا می‌کند. این معمار جوان، فارغ‌التحصیل دانشکده معماری تورنتو است و ساخت این لباس‌ها با نام "افزار ریز- محیطی" موضوع پایان‌نامه معماری او بوده است. این پایان‌نامه بخشی از تحقیق جامعی است که در زمینه افزارهای پوشیدنی و نظارت بر سلامت افراد در حال انجام است.
در فضای بسیار کوچک گالری تنها دو لباس به نمایش درآمد که با تکنولوژی افزار ریز محیطی ساخته شده‌اند تا کارکردی بهداشتی را در قالبی روزآمد و در دسترس ارائه ‌دهند به شکلی که بر اساس سلیقه پوشش افراد مختلف قابل تنظیم و عرضه باشد. بر روی این لباس‌های سفید و سیاه بیوحسگرهای حرارتی و الکتروشیمیایی وجود داشت که با هدف اندازه‌گیری رفتارهای سیستم ایمنی بدن روی لباس نصب شده‌اند.
حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا
کارگروه ساماندهی مد و لباس با تصویب ۵۳ عنوان موضوع پایان‌نامه و پژوهش در کمیسیون آموزش و پژوهش خود و ابلاغ آن به دانشگاه‌های مرتبط که مقطع ارشد و دکترا دارند از دانشجویانی که این طرح‌ها را برای ارائه پژوهش و پایان‌نامه خود انتخاب کنند حمایت مادی و معنوی می‌کند.
این طرح که با استقبال دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور روبه‌رو شد در نظر دارد با هدفمند کردن اندیشه‌های نو در راستای تحقق اهداف حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی و سوق دادن دانشجویان به تولید آثار علمی پژوهشی مبتنی با اصول و آموزه‌های اسلامی، با ایجاد ارتباط مراکز آموزشی و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط و ارتقاء سطح علمی و عملی دانشجویان و شناخت مباحث علمی جدید در زمینه طراحی، دوخت پارچه، مد و لباس گامی مؤثر بردارد.
حضور طراح ایرانی در کنار آرمانی
بهنود جواهرپور طراح لباس ایرانی با ارائه مجموعه‌ای از طرح‌های اسلامی خود در نمایشگاه مد امارات شرکت کرد. این برنامه دو روزه در تاریخ 11 و 12 اکتبر برگزار شد و برندهای مطرحی مانند آرمانی در آن شرکت داشتند.
جواهرپور به عنوان یک طراح ایرانی برای حضور در این برنامه دعوت شد. در این نمایشگاه از طراحان خواسته شده بود نظر خود را در مورد مفهوم رنگ و پارچه بیان کنند. جواهرپور نیز در متنی که کنار آثار او به نمایش درآمد آورده بود: " رنگ، روح زندگی است. پارچه، هنر در زندگی است. این دو را کنار هم بیاورید تا یک زندگی معنادار بسازید."
برپایی نشست گسترش همکاری‌ شبکه ۳ و کارگروه ساماندهی مد و لباس
نشست حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه، با ارائه گزارشی از انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های تولیدشده توسط صداوسیما در زمینه مد و لباس در شبکه سه و ترویج و تبلیغ الگوهای اسلامی ایرانی برگزار شد.
در این نشست دیدگاه‌های حاضران در خصوص توجه به ظرفیت‌های مد و لباس برای جامعه هدف و مخاطبان در رسانه ملی، و توجه به شیوه پوشش مجریان صداوسیما در برنامه‌های مختلف از لحاظ طراحی و ساختار فنی لباس مطرح شد.
انجمن پوشاک ایران تشکیل شد
اولین دوره انتخابات هیئت‌مدیره انجمن پوشاک ایران سه‌شنبه 12 آبان ماه در هتل اسپیناس تهران با حضور تعداد قابل‌توجهی از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان صنعت پوشاک تحت نظارت نماینده وزارت کار در هتل اسپیناس تهران برگزار شد. مجمع با برگزاری اولین انتخابات انجمن صنعت پوشاک ایران همراه بود و پس از شمارش آرا از میان 18 نامزد، سومبات هاکوپیان، محسن اصفهانیان، ماندانا محمدی‌فر، مجید فخار، شهرام صالحی نوع‌پرور به‌عنوان اعضای اصلی، ایرج طائفی و حامد فرداسماعیل‌پور به‌عنوان اعضای علی‌البدل و مسعود نیک‌پور به‌عنوان بازرس اصلی و مرتضی تهرانی کیان به‌عنوان بازرس علی‌البدل انجمن انتخاب شدند.
آثار طراحان لباس ایرانی در نمایشگاه اسواروسکی
شرکت اتریشی سازنده کریستال‌های لوکس "اسواروسکی" در سالگرد 120 امین سال فعالیت خود، نمایشگاه‌ بزرگی در دوبی برگزار کرد و در جریان این نمایشگاه بخشی با عنوان " تلالو طراحی لباس" را به معرفی طراحان لباس اختصاص داد. در این رویداد آثار دو طراح لباس ایرانی هم شرکت داشت، کارهایی که از میان تعداد زیادی متقاضی برای حضور در نمایشگاه پذیرفته شد. امیرحسین مهدی‌زاده با یک لباس عروس و زهره نجاری با یک لباس عصر، آثار خود را در نمایشگاه اسواروسکی ارائه دادند.
در این نمایشگاه لباس یک روزه که در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان) برگزار شد آثار 40 طراح و برند از کشورهای مختلف به نمایش درآمد. هر شرکت‌کننده یک قطعه از آثار خود را که با استفاده از کریستال‌های اسواروسکی و به طور خاص برای شرکت در این رویداد طراحی شده بود، به نمایش درآورد.
ثبت ۹۱۸ مرکز عرضه لباس‌های اسلامی ایرانی
بخش نظارت دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در راستای معرفی مراکز فروش فعال در حوزه عرضه لباس‌های اسلامی ایرانی اقدام به بررسی کارشناسانه و دقیق مراکز فروش این محصولات کرد. در آخرین بررسی‌ها از مناطق مختلف استان تهران شامل تهران‌پارس، هفت‌حوض، پیروزی، امامزاده حسن و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعداد ۲۷۳ فروشگاه و نمایندگی‌های استانی جدید دیگر معرفی شدند.
این مراکز در پایگاه الکترونیکی www.iranmode.com برای بهره‌مندی مخاطبان از توانمندی تولیدکنندگان آثار اسلامی ایرانی معرفی شده‌اند. پیش از این ۶۴۵ مرکز فروش و عرضه لباس‌های اسلامی ایرانی در استان تهران شناسایی و ثبت گردیده بود که این تعداد در آبان ماه سال جاری به ۹۱۸ مرکز فروش رسیده است.
جشنواره دانشگاهی طراحی لباس استان لرستان برگزار شد
دومین دوره مسابقه دانشگاهی استان لرستان به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی الشتر و در تاریخ 21 آبان ماه برگزار شد. در این جشنواره 12 نفر از دانشجویان مقطع کاردانی و 6 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی مراکز آموزش علمی کاربردی استان لرستان شرکت داشتند و موضوع مفرغ‌های لرستان برای طراحی مانتو در نظر گرفته شده بود.
در مسابقه‌ای یک روزه دانشجویان علاوه بر طراحی و دوخت لباس، کار تحقیقاتی خود را هم ارائه کردند. در پایان این جشنواره مرضیه رضایی و صدیقه مرادی در مقطع کاردانی و کبری یعقوب‌زاده و طیبه ناصرپور در مقطع کارشناسی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند که همگی از مرکز علمی کاربردی الشتر در مسابقه شرکت داشتند.
نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته برگزار ‌شد
دومین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته از 6 تا 9 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار ‌شد. در این نمایشگاه چندین کارخانه، کارگاه، شرکت و واحد تولیدی و خدماتی داخلی و خارجی شرکت کرده و انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف‌های اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش‌های چرمی مردانه و زنانه، محصولات لایه چرمی، انواع لباس‌های چرمی، انواع چرم گاوی، چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاه‌های لیزری، دستگاه پرس، دستگاه‌های جین زن، انواع ماشین‌های دوخت و دیگر صنایع و تجهیزات را ارائه کردند.
موفقیت طراحان لباس ایرانی در فستیوال بین‌المللی لباس اسلامی
فستیوال بین‌المللی لباس اسلامی در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد و بر اساس رأی هیئت‌داوران این جشنواره طراحان ایرانی توانستند جایزه "لباس ملکه"، "اصالت ملی لباس" و"سبک لباس زن شرقی" را دریافت کنند.
طراحان ایرانی 34 دست لباس به نمایشگاه فرستادند که هر کدام برش، الگو، مدل و نقش متفاوتی داشتند و با استفاده از فرهنگ و طرح‌های سنتی و همچنین به کارگیری آخرین روش‌های پیشرفته در طراحی و دوخت، مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و نمایندگان شرکت‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی لباس اسلامی قرار گرفت.
مینو پدرام کارشناس بنیاد ملی مد و لباس و سونیا پوریامین دبیر شورای راهبردی بین‌الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس در جشنواره حضور داشتند و آثاری از مریم یاسینی، ماریا شبیریان، همراز دیده‌خانی، مهناز آرمین، سونیا پوریامین و مینو پدرام به نمایش درآمد.
حضور دو طراح لباس ایرانی در میان 10 طراح برگزیده دوبی
غزل ترکی و رعنا مدبر با شرکت در مسابقه مد runway dubai 2015 که از 24 تا 26 نوامبر برگزار شد با انتخاب یک تم و تهیه یک مود برد، سه لباس در قالب لباس شب، لباس سنتی و یونیفرم طراحی کرده و توسط هیئت‌داوران برای حضور در مرحله فینال انتخاب شدند.
این دو طراح موضوع فرش ایرانی را برای کار خود انتخاب کرده و سه نوع لباس متفاوت را بر اساس همان تم واحد طراحی کردند. در مرحله نهایی مسابقه و با حضور طراحان در دوبی، سرانجام از میان فینالیست‌ها ده طراح به عنوان برترین‌ها معرفی شدند که طراحان گروه زریر هم در میان آن‌ها بودند.
برگزاری جشنواره پوشاک و پوشش ایرانی اسلامی در دانشگاه آزاد
نخستین جشنواره پوشاک و پوشش ایرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی روزهای 24 و 25 آذر برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.
در بخش عکاسی پوشاک نسترن نعمتی، ساناز حصاری و سحر قنادی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم رشته عکاسی پوشاک را به خود اختصاص دادند. الهه شایان نیز در این رشته شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش طراحی لباس فریبا یوسف پور به عنوان نفر اول برگزیده شد و زینب احمدی مقدم و خدیجه صادقی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در شاخه چاپ پارچه منیره فدائی، ارمغان منشی و آتنه فتحی به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم رشته چاپ پارچه را به خود اختصاص دادند.
در بخش طراحی، دوخت و تولید پوشاک مریم قشونی رتبه اول، نگین احسانی رتبه دوم و مانادانا حاجی محمدی و زینب رسولی به طور مشترک برگزیدگان سوم این رشته شناخته شدند. سمیه منتظری، مریم السادات رضوی، کوثر توسلی و سهیلا علامی شایسته تقدیر شدند.
در شاخه بافت پارچه هیئت‌داوران نفرات اول و دوم را در نظر نگرفتند و فریده عبادی، هما امینی سرخ‌آبادی و سهیلا قربانی را به عنوان برگزیدگان رتبه سوم معرفی کردند. نرجس ساغریچی، آیناز شفیعی و ناهید حدادی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
در زمینه دوخت سنتی مرجان رشاد کوچ اصفهانی، حانیه شمعی و سمیه عزیمیان به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم رشته دوخت سنتی معرفی شدند. آیناز شفیعی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
در مسابقه طراحی حضوری نیز الهام قاسم‌زاده، مریم رضوی و م‍ژده سادات سیدجعفر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند؛ نیلوفر شاهی، نگین احسانی و ساغر شیرحان به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش علمی گلناز کشاورز، شهره جوادی و حسین یاوری به طور مشترک مقاله "زیبایی‌شناسی سوزن‌دوزی بلوچ" را نوشتند و هر سه شایسته تقدیر شناخته شدند.
عوامل برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر منصوب شدند
در نیمه آذرماه سید منصور حسینی به‌ عنوان دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر معرفی شد. حسینی مدیرعامل بنیاد فرهنگی اصناف ایران و معاون فرهنگی اجتماعی اتاق اصناف ایران است.
پس از آن اعضای شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در یک ترکیب ۱۸ نفره معرفی و منصوب شدند. دکتر علی‌اکبر فرهنگی (استاد دانشگاه و چهره ماندگار)، علی فاضلی (رییس اتاق اصناف ایران و رییس هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف ایران)، حمید قبادی دانا (مشاور معاون وزیر و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس)، علی عوض‌پور (دبیر کل اتاق اصناف ایران و عضو هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف ایران)، سید منصور حسینی (معاون فرهنگی اجتماعی اتاق اصناف ایران و مدیرعامل بنیاد فرهنگی اصناف ایران)، مهدی افضلی (مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر)، گلناز نصراللهی (مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت٬ معدن و تجارت)، مهدی سیف جمالی (مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی)، یدالله صادقی (رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران)، علیرضا سلمانی (مشاور فرهنگی اتاق اصناف ایران و عضو هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف ایران)، سردار سرتیپ مسعود زاهدیان (جانشین پلیس امنیت و اطلاعات ناجا)، لاله افتخاری (نماینده مجلس شورای اسلامی)، عفت شریعتی (مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، عبدالمجید شریف‌زاده (عضو هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف ایران)، نرگس معدنی پور (مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران)، محسن کلانتری سپهر (عضو هیئت‌مدیره بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی)، سومبات هاکوپیان (رییس هیئت‌مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران)، حمیدرضا خان پور (مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) اعضای این شورا هستند.
در حکم دیگری که از سوی علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور صادر شد، حمید قبادی دانا، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به ‌عنوان رئیس پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر منصوب شد.
در آخرین روزهای آذرماه نیز علیرضا سلمانی به عنوان دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر معرفی شد. عضویت در هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی اصناف ایران، دبیری کمیسیون تولید و توزیع کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مشاور فرهنگی اتاق اصناف ایران، عضویت کارگروه مد و لباس اتاق اصناف ایران، عضویت در شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر و ریاست سازمان فرهنگی هنری در مرکز توسعه فرهنگی و اجتماعی از جمله سوابق سلمانی است.
با مشخص شدن عوامل پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر فعالیت‌های اجرایی برای برگزاری این جشنواره در اسفندماه سال جاری توسط بنیاد فرهنگی اصناف ایران آغاز خواهد شد.

تاریخ: چهارشنبه 2 دی 1394