Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
یکی از کارهایی که می توان در پیشبرد صنعت نساجی کشور مورد توجه قرار داد هدایت هدفمند اجزا و اعضای این صنعت به گرد هم آیی و پیشبرد منظم و کارشناسانه آنها است که باید در شهرک های تخصصی آن را دنبال کرد.

 

گلناز نصرالهی، مدير کل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنايع ضمن اعلام جملات مذکور به خبرنگار موج گفت: از آنجا که کلنگ زنی شهرک تخصصی پوشاک شمس آباد با پیام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد و تاکید و نظارت ایشان به پیش خواهد رفت می توان امیدوار بود که پیشرفت خوبی در آینده خواهد داشت و این حرکات از جمله اقدامات مثبت در تحقق اهداف کلان در صنایع نساجی کشورمان به شمار آید.

وی افزود: پایه و اساس کارها و طرح هایی را که می خواهیم پس از ترک پستمان نیز پا بر جا بمانند را باید با بخش خصوصی و ورود آنها تقویت کنیم تا پس از اتمام دوره حضور ما بر مسند کار هم طرح های کلان اقتصادی به پیش رفته و متوقف نشوند.

نصرالهی تاکید کرد: ما در بخش نساجی کشور در حال رقم زدن چنین کاری هستیم که پس از ما نیز همچنان به پیش رود و چیزی مانع از پیشرفت آن نگردد. امیدواریم بتوانیم به نقطه ای دست یابیم که بعد از اتمام دوره حضور ما در این بخش از کار باز هم طرح های تحقیقی و کارشناسانه ای که قصد داریم تحقق یابند پیش رفته و با ورود محکم بخش خصوصی با قدرت به پیشرفت برسند.

مدير کل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنايع در ادامه خاطر نشان کرد: نساجی صنعتی است که به صراحت می توان آن را 99 درصد خصوصی دانست و از آنجا که ما پذیرفته ایم که بخش خصوصی منافع و زیان های خود را می شناسد امیدواریم با برنامه ریزی هدفمند چرخ دنده های صنعت نساجی به حرکت در آیند.

نصرالهی گفت: با توجه به مشکلات زیست محیطی که امروزه مورد بحث بسیاری از کارشناسان است باید گفت خوشبختانه صنعت نساجی از جمله صنایعی است که کمترین مصرف آب را دارد و کمترین آلودگی را ایجاد می کند و از این روی در سال های آتی آنچنان که باید در گیر مشکلات کم آبی و امثال آن نخواهد شد و این یکی از مزایای این بخش از اقتصاد است که می توان در افق آینده ملاحظه کرد.

وی افزود: انتخاب منطقه برای احداث شهرک های صنعتی بر عهده خود بخش خصوصی است. برای مثال در گزینش منطقه شمس آباد برای ایجاد و راه اندازی شهرک تخصصی پوشاک، بخش خصوصی طی نامه ای این منطقه را طی 3 تا 4 ماه انتخاب و اعلام کرد که احداث در این بخش باشد.

گلناز نصرالهی، مدير کل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنايع در گفتگو با خبرنگار موج گفت: نگارش سند راهبردی پوشاک طی جلسات کارشناسانه ای که صورت گرفت به اتمام رسیده است و امیدواریم با توجه به آن موفقیت هایی در آینده تحقق یابد.

وی یادآور شد: متاسفانه ما در سال های گذشته و طی تحریم های مختلف از رقبایمان عقب افتاده و برای بازگشت به بازارها و رقابت جدید حتما توجه به سند راهبردی پیش روی مان ضروری است تا بار دیگر به نقطه مثبت پیشین دست یابیم.

وی درباره تحقق موارد این سند گفت: فکر نمی کنم در این شرایط بتوان به تمامی بند های این سند راهبردی دست یافت. حتی اگر به چهار، پنج بند سند راهبردی پوشاک هم دست یابیم موفق خواهیم بود و شخصا امیدوار هستم بتوانیم با این دست یابی صنایع نساجی مان را به سمت و سویی مثبت سوق دهیم.

نصرالهی در پایان این گفتگوی اختصاصی به مشکلات پیش روی صنعت نساجی کشورمان اشاره کرد و افزود: متاسفانه سالهای اخیر و همچنین در حال حاضر یکی از عمده ترین مشکلات این بخش از اقتصاد ما موضوع قاچاق بوده و همچنان نیز همینطور است. ما می توانیم به دو روش مانع از این اختلال در بخش نساجی کشور شویم، اول رفتار تند و قهری در مواجه با آنها است که شامل هزینه هایی نیز خواهد بود. دوم حمایت از تولید داخل و توانمند سازی آن است که می تواند جلوی قاچاق در این بخش را بگیرد و جان تازه ای به نساجی کشور ببخشد.

تاریخ: چهارشنبه 9 دی 1394