Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک گفت: بیشترین پوشاک صادراتی ایران به کشورهای عربی، مانتو و پوشش‌های اسلامی است.
ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پوشاک تولید ایرانی در بازار داخلی و همچنین کشورهای عربی، کشورهای حوزه خلیج‌فارس بازار خوبی دارد.
وی افزود: رقبای خارجی ما مثل ترکیه به بازار داخلی چشم دوخته‌اند؛ بنابراین همین موضوع نشان از پتانسیل خوب و قابلیت‌های تولیدی مناسب ما است و تولیدکنندگان نگاهی صادرات‌محور دارند.
شیرازی در عین حال تاکید کرد: فقط با یک مشکل عمده روبرو هستیم که روی نگاه مردم و رویکرد آنها کاری نشده است.
رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک با بیان اینکه شاید ایرانی‌ها بیشتر تمایل دارند در حوزه پوشاک از برندهای خارجی استفاده کنند، گفت: بعضا تولیدکننده ما مجبور می‌شود همان کالایی را تولید کرده با برند خارجی در داخل کشور عرضه کند که اگر بتوانیم در بخش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه تغییر رویکردی داشته باشیم، می‌توان موفق بود.
وی گفت: صادرات ما به کشورهای عربی علاوه بر مانتو در زمینه کت و شلوار، پوشاک زنانه (مجلسی و راحتی)، پوشاک نوزاد و بچه‌گانه صورت می‌گیرد و بازار خوبی را در کشورهای عربی و دیگر کشورها داریم.
شیرازی در عین حال بیان کرد: البته با توجه به اینکه در روابط ایران و کشورهایی مثل عربستان و بحرین تغییراتی ایجاد شده می‌توان صادراتی را که به آنجا صورت می‌گرفت به دیگر کشورها هدایت و در بازار داخلی نیز جبران کرد؛ این موضوع چندان قابل اهمیت و تاثیرگذار در بازار صادراتی نیست.

تاریخ: چهارشنبه 23 دی 1394