Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره مد و لباس فجر از تجلیل شدن برندها و فروشگا‌های برتر پوشاک ایرانی خبر داد. به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حمیدرضا یوسفی‌فر، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به جداشدن بخش فروش از پنجمین جشنواره مد و لباس گفت: بخش فروش امسال به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود و بر این اساس در استان تهران با ٥٠٠ فروشگاه و در شهرهای البرز، قم، مشهد، تبریز و اصفهان با ١٠٠٠ فروشگاه برتر پوشاک ایرانی اسلامی، طرح فروش شیما با نصب پوستر جشنواره در فروشگاه‌ها انجام شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

او با بیان اینکه فروشگاه‌های منتخب حتما باید تولیدات ایرانی عرضه کنند گفت: پنج شاخص مهم وجود دارد که آنها را از سایر فروشگاه‌ها متمایز می‌کند. عرضه پوشاک منطبق بر الگوهای ایرانی اسلامی، داشتن هویت و شناسنامه ایرانی محصولات، استفاده از منسوجات و مواد اولیه مرغوب، رعایت اصول و چهارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی و در نهایت مهارت و دانش فروشندگان که مسئله بسیار مهمی است و از دید طراحان این برنامه مغفول نماده، شاخص‌های انتخاب این فروشگاه‌ها است.

یوسفی فر با بیان اینکه  طرح فروش ویژه شیما در ١٥٠٠ فروشگاه سراسر کشور با ٢٠ درصد تخفیف فروش در کل ماه اسفند در حال اجرا است، در مورد تاثیر این جداسازی بر جشنواره مد و لباس گفت: سال ٩٤ شاهد بودیم که در جشنواره‌های سینما، تئاتر و موسیقی، مسئولان برگزار کننده جایگاه خاصی را برای حوزه مد و لباس قایل شدند و این موضوع مسئولیت کارگروه ساماندهی مد و لباس را برای برگزاری جشنواره مد و لباس فجر حساس‌تر کرد. به همین جهت ما سعی کردیم بر بعد فرهنگی و هنری این جشنواره بیشتر توجه کنیم. این موضوع در انتخاب آثار بخش نمایش هم قابل مشاهده است و از میان تعداد زیاد آثار رسیده، تعداد اندکی که ویژگی‌های هنری بیشتری دارند برای نمایش انتخاب شدند.

او با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره گفت: دیدگاه هنری در سایر بخشها هم دیده میشود  و در دو بخش نمایشگاه لباس و سالن پارچه سعی شده است ویژگی‌های یک کار هنری در نظر گرفته شود. بخش فنی و تخصصی جشنواره شامل دو مسابقه طراحی مانتو و طراحی چادر اجتماع است که خلاقیت طراحان در آن اهمیت دارد. در بخش موسسات هم  موسساتی که دارای مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس هستند و در طول سالهای گذشته موفق عمل کرده اند با نگرش خاص خود حضور دارند. بخش دانشگاهی و آموزشگاهی نیز حضور خوبی داشتند و در مجموع انعکاس نظرات مخاطبان و مسئولان نشان می‌دهد که همه از اتفاقی که در جشنواره به وجود آمده است راضی هستند.

یوسفی فر ادامه داد: در بخشی از جشنواره که ویترین ملی نام دارد ٢٠ برند برتر تولیدکننده داخلی حضور دارند و محصولات خود را به نمایش گزاشته اند. با توجه به حضور قوی و تاثیرگزار این برندها و رضایت بازدیدکنندگان از نحوه انجام این کار، قصد داریم در اختتامیه جشنواره از این برندهای برتر تقدیر کنیم.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره مد و لباس افزود: همچنین تصمیم گرفتیم از برترین فروشگاه‌هایی که به خوبی در طرح فروش شیما با کارگروه ساماندهی مد و لباس همکاری داشتند تقدیر کنیم. بر این اساس از هر استان ٢٠ فروشگاه و از تهران ٥٠ فروشگاه انتخاب می‌شوند و تقدیرنامه‌ای به آنها اهدا می‌شود. این طرح به پیشنهاد اتحادیه پوشاک تهران و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس اجرا می‌شود.

تاریخ: سه شنبه 18 اسفند 1394