Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نخستین گزارش خود از روند قاچاق در کشور اعلام کرد : در حال حاضر 3 درصد قاچاق کشف می‌شود و جالب اینکه تنها 2 درصد پرونده‌ها یعنی پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان کشف می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه فساد سازمان یافته وجود دارد و این موضوع باعث شده قاچاق کالا و ارز به وفور دیده شود و همین امر می‌تواند خسارات عمده‌ای را به کشور وارد کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در حیطه‌های مختلف از جمله قانونگذاری، اجرا و همچنین کشف و رسیدگی باید برنامه‌ریزی جامعی وجود داشته باشد که متأسفانه امروز در ترانزیت، بازارچه های مرزی و مناطق آزاد، قاچاق کالا به وفور مشاهده می‌شود. برای نمونه در سال 94 فقط در استان ایلام دو برابر جمعیت ایران برنج قاچاق وارد و در سراسر کشور توزیع شده است؛ لذا امیدواریم برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه به نتیجه برسد و سال جدید سال کاهش قاچاق کالا باشد. وی با اشاره به افزایش جریمه‌های نظام صنفی تصریح کرد: در هر سال معمولاً درصدی بر اساس نرخ تورم به جریمه‌ها اضافه می‌شود که این درصد در سال 95 در نظر گرفته شده است، اما باید مجازات‌ها شدیدتر شود و امیدواریم قانونی که در حال آماده‌سازی آن هستیم، بتواند با تخلفات به صورت جد‌ی‌تر برخورد کند.

تاریخ: یکشنبه 15 فروردین 1395